Komponentlista_LTS-RIAA skrev:C+ (se text)
Jag ser då inget om detta i texten eller är jag möjligen blind?
Moderator: Redaktörer
GrodanB skrev:hmm... R38, C6 och 1 sockel... inte helt gott om plats...
Jag har tyvärr inte den resistorn så jag tänkte mig inte för... monterade C6 och sockel... nu finns det inte plats...
Så se upp när ni monterar dem.
En annan sak, i beskrivningen står det att den 2 poliga kopplingspilten skall till In1... Jag antar att det betyder 13-17 Vac?
Naqref™ skrev:GrodanB skrev:hmm... R38, C6 och 1 sockel... inte helt gott om plats...
Jag har tyvärr inte den resistorn så jag tänkte mig inte för... monterade C6 och sockel... nu finns det inte plats...
Så se upp när ni monterar dem.
En annan sak, i beskrivningen står det att den 2 poliga kopplingspilten skall till In1... Jag antar att det betyder 13-17 Vac?
Jepps. Har bytt namn på den men glömt det i byggbeskrivningen.
Står det inte i byggbeskrivningen att man ska montera motstånden först? Det är av vissa anledningar det står så.
Rookie skrev:Någon som har fått sina postförskottskort än?
GrodanB skrev:Hur många bygger igentligen???
Nu är 27nF slut på elfa också... Och dem verkar de inte ta in igen...
Någon som vet några alternativa inköpställen för 118Kohm och 27nF polypropylen kondensatorer?
GrodanB skrev:Så det finns ingen anledning till att 118Kohm valdes och 27nF?
Så det är fritt fram att "piggybacka" de komponenter jag känner för?
Ingen vinst eller förlust?
Om detta var förväntat att man skulle har denna koll på konstruktionen skulla jag uppskattat att det stod i byggbeskrivningen...
Eller stod detta också i MoLt texten som jag inte har?
GrodanB skrev:Det är lungt...
Problemet är att det känns hela tiden som det saknas info... och att den står "någon annanstans" som de flesta verkar veta var detta är...
Det vore jättebra om du kunde räkna om lite... Det är igentligen den infon jag behövde. Att någon adresserar problemet med att komponenter inte finns redan innan alla fått sina kort...
Kändes ju som att det var en "död" konstruktion innan man ens börjat.
Jag kan vänta, nu när man vet att man inte är utlämnad till ev. "kreativa" lösningar.
Nu har jag beställt allt utom R27, R28, C33 och C34. Hoppas det går att lösa med minimala förändringar på det som redan är inköpt.
ÄR givetvis tacksam för arbetet som är gjort... var bara lite frustration som kom ut ...
Jax skrev:22nF + 4.7nF ligger precis utanför 1%.
Möjligen kan man pilla på något motstånd eller lägga på 330pF.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster