Vad tror ni om detta försteg?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Vad tror ni om detta försteg?

Inläggav dwain1 » 2007-10-01 19:23

Sony 1000ESD Digitalt försteg med Dolby Pro Logic. Är sugen på detta då det verkar vara ganska kompetent det kostar 1000kr + frakt beggad och har allt jag önskar i form av bra output tror jag och fjärr samt det är snyggt. Grejen är den att just nu kör jag en gammal integrerad förstärkare från 80-talet en marantz den går som försteg och det låter bra men outputen e asdålig vilket gör att det distar när man vrider på och då ligger man långt över mitten på volymen. Så denna sony ska ersätta denna marantz som försteg. Dessutom verkar sonyn ha eq i sig vilket kan vara kul att pröva :) Ska jag köpa eller ej?
Jag spelar på ett par konservburkar och en biggpackburk

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2007-10-01 22:45

inga kommentarer? Ingen som har något att säga om denna pjäs :)

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2007-10-01 23:08

lite fattigt på nödvändiga funktioner om det är ett multikanalförsteg? :)

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2007-10-01 23:17

hmm ska använda det till stereolyssning. det jag suktar efter är den trevliga eqn å sen designen. Det jag är orolig för är att det ska finnas saker som åldrats på den och som är trasiga :(

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-10-02 09:00

Men för 1000:- är det ingenting att funedera på. Det är så löjligt lite pengar. Det är med allsäkerhet värd flerdubbelt. Om inte annat kan du skänka den till min samling. :lol:
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2007-10-02 10:39

hehe jag ska slå till å som du säger den hade gjort sig fin ovanpå yamaha steget du äger :wink: :D

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2007-10-02 14:01

Ja 1000 är ju inget. Den går säkert att sälja för 950 sen när man testat om den e kass. Tråkigare kan man nog ha för 50:-. 8) Man kan ju leka med eqn i flera månader!

Det såldes en Denon 1804 för 1000 också som väl förmodligen också har bra försteg samt slutsteg och divserse olika dekodrar. Men den har ju ingen skön EQ eller ens fjärr. Inte just den. :twisted:

mvh

Återgå till Generellt om hifi