:) Det är jag jäkligt glad över!zvenzzon skrev:Erbjudandet om att förvandla en prototyplayout till ett glasfiberlaminat med kopparbanor på, kvarstår.
Moderator: Redaktörer
:) Det är jag jäkligt glad över!zvenzzon skrev:Erbjudandet om att förvandla en prototyplayout till ett glasfiberlaminat med kopparbanor på, kvarstår.
RogerGustavsson skrev:Kort som dessa fanns i ett gruppköp på www.diyaudio.com.
Klarar mängder av konfigurationer.
Zei skrev:Såå, vad kan man hjälpa till med ?![]()
Är schemat färdigritat?
Ställer gärna upp med det lilla jag kan![]()
/JZ
Kaffekoppen skrev:Räknar inte med att färdigställa innan början på december...men då går det nog rätt fort...
R2 och R5 i högpassdelen, varför ser det ut så, varför inte ett 33k motstånd?
C3 och C4 resp C8 och C9, precis som en R2/5 finns det en tanke med att sätta dom i serie? Man kunde ju ersätta också dom med en 34n kondning.
R25, ska det verkligen vara en pot på 21,6 kohm? Var hittar man en sån?
R29 R30, är värdet 1ohm?
soundbrigade skrev:Filtret ska vara lite universellt, så man kan trixa med lite egna delningsfrekvenser.
Det sitter en "bashöjare" som ger extra skjuts åt basen - optional.
Där finns en fasvridare som tillsammans med fasvändare på utgången ska kunna ge 0-360 graders fasvridning - optional.
Om kretsen: synpunkter vad gäller konstruktionen mottages tacksamt men bestämt!
Soundbrigade skrev:RogerGustavsson skrev:
Om kretsen: synpunkter vad gäller konstruktionen mottages tacksamt men bestämt!
Tycker det saknas en del om det ska vara universellt.
soundbrigade skrev:Det mesta som sitter där kommer från ett originalfilter vilket konstruktören lämnat vind för våg för att hacka sönder människor istället (konstruktören är kirurg) och vi har lite på Kaffeslurkens inrådan stoppat in lösa bitar som varit som options förut - fasvridaren och Q-filtret.
Man kan säga att vi inte lagt till något utan bara assemblerat det som fanns till hands.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 217 gäster