Moderator: Redaktörer
För att det finns massvis med fantastiskt musik utgiven på SACD (musik som inte finns utgiven med samma mastringar och mixningar på något annat format).Nefilim skrev:Varför alls köpa SACD-utgåvor?
Vi vet.Jag tycker SACD är crap!
subjektivisten skrev:Detta var ju ett kul test, från Hoffmans forum:
Magnuz skrev:Det värsta är att jag nästan tycker Hoffmans medvetna "monster-remastring" låter mindre illa än den officiella remastringen.
Magnuz skrev:Det värsta är att jag nästan tycker Hoffmans medvetna "monster-remastring" låter mindre illa än den officiella remastringen.
subjektivisten skrev:För den som är Genesis fan och gillar CD formatet så har vi en perfekt tråd här: http://www.stevehoffman.tv/forums/showthread.php?t=105179
Almen skrev:subjektivisten skrev:För den som är Genesis fan och gillar CD formatet så har vi en perfekt tråd här: http://www.stevehoffman.tv/forums/showthread.php?t=105179
Gaaaahhh, vilket jävla härke!Skall man behöva leta upp gamla utgåvor nu?
Uppgifterna stämmer i och för sig med min uppfattning om utgåvorna som jag är besviken på (Nursery och Foxtrot), att de tydligen är kraftigt (och klantigt) brusreducerade på Definitive Edition. Jag trodde det var dåligt källmaterial.
Bill50x skrev:Fast en del tidigare Genesis låter faktiskt lite instängda. Framför allt om man jämför med hur dagens skivor (allmänt) låter. Personligen föredrar jag dock det lite dämpade ljudet framför dagens skrikiga och aggresiva.
/ B
Jo, jag vet, men det blir ju inte bättre av att man brusreducerar hårt.Bill50x skrev:Fast en del tidigare Genesis låter faktiskt lite instängda. Framför allt om man jämför med hur dagens skivor (allmänt) låter.
Jag föredrar dagens (och, i och för sig, gårdagens) klara, tydliga och öppna ljud.Personligen föredrar jag dock det lite dämpade ljudet framför dagens skrikiga och aggresiva.
Jag tycker både Selling och Lamb låter bra på DE. De man vill leta efter är förmodligen Nursery och Foxtrot. E-bay, beg-affärer?bassman skrev:Frågan är var får man tag på dom gamla plattorna med originalsoundet typ Foxstrot, Selling England by the Pound osv.
I hate you, Kenny.PekkaJohansson skrev:Törs jag berätta om vilken tur jag hade när jag förra sommaren hittade inte mindre än fem gamla Genesis i en och samma börs..?
subjektivisten skrev:Bill50x skrev:Fast en del tidigare Genesis låter faktiskt lite instängda. Framför allt om man jämför med hur dagens skivor (allmänt) låter. Personligen föredrar jag dock det lite dämpade ljudet framför dagens skrikiga och aggresiva.
/ B
Jo, tror att många kan ha vant sig vid överdriven hissad diskant, som det är oftast idag. Då kan det låta dämpat, fast det är mer "korrekt" eller naturligt.
Almen skrev:Jag tycker både Selling och Lamb låter bra på DE.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster