audioslave-revelations

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

audioslave-revelations

Inläggav Britt-Gunnar » 2007-10-02 01:54

Detta är faktiskt en riktigt bra skiva, lång över mina förväntingar efter som jag inte var något vidare förtjust i Out of exile. Är inte säker än om jag tycker den är bättre än debuten men faktiskt riktigt bra.
mvh :)

Användarvisningsbild
Chris_Lymme

Inläggav Chris_Lymme » 2007-10-06 20:22

Den är utmärkt men jag har inte rktigt blivit vän med den ännu. Det finns något i Audioslaves sound som jag tycker är lite påfrestande emellanåt. Hårt och kantigt, typ. Låtarna känns dock lite mer nyanserade och utvecklade än tidigare. Shape of Things to Come är väl den bästa låten på skivan tycker jag.
--- Medlem i VMGÖ ---

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

Inläggav Britt-Gunnar » 2007-10-06 21:15

håller med tycker inspelningarna imellanåt varit lite "stussia" kanske för att Morello spelat med singlecoil-pickuper, eller inspelninges teknik
mvhccccccaaaaaaaaaarrrrrrrrlllllllllllll :D

Användarvisningsbild
Chris_Lymme

Inläggav Chris_Lymme » 2007-10-06 23:21

Samt att det är väldigt mycket spel på fjärdedelarna som gör att det låter stelt.

Dock tycker jag att Chris Cornells röst är det bästa med Audioslave. Morello gjorde bra saker i RATM men sedan har han inte utvecklats så mycket. dessutom tycker jag att hans kommunistiska budskap både är oroväckande och tröttsamt. Man bör inte blanda musik med politik på det sättet.
--- Medlem i VMGÖ ---

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2007-10-06 23:29

Chris_Lymme skrev:Morellos budskap både är oroväckande och tröttsamt. Man bör inte blanda musik med politik på det sättet.

Sa han inte själv att han godtog en utnämning på krogen, vid ett tillfälle, utan att argumentera mot ? Starkt. :)

Användarvisningsbild
Chris_Lymme

Inläggav Chris_Lymme » 2007-10-07 12:50

Det känner jag inte till.

Dock tycker jag att den arga vänsterpolitiken funkade bra för RATM eftersom det var ett argt band som ville slå ur underläge och ta parti för utsatta personer.

Audioslave är mer av ett "vanligt" band som man ska kunna lyssna på utan att få en ideologi på köpet.

Men det är ju en smärre sak och det är ju enklare att ha synpunkter på saker som man egentligen gillar i grunden.
--- Medlem i VMGÖ ---

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-10-07 15:11

Det är en riktigt bra skiva faktiskt, även om den skulle vinna på att ta bort några låtar. Ljudet är, tyvärr som vanligt, under all kritik. :(
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

Inläggav Britt-Gunnar » 2007-10-07 16:05

Det där är ganska intressant faktiskt, sjäv är jag lite kluven å lyssna på band vars ideologi inte fullt stämmer med min, fast jag kan ju komma undan med å lyssna både på Raga against the machine och Morrissey för dom är ju vegiterianer :wink:

Återgå till Skivrekommendationer