"Mina högtalare är de enda i världen som verkligen är gjorda för vanliga bostadsrum"
Stig Carlsson
Ett citat som på senare tid väckt hinkvis med ont blod...
Intentionen med annonsen och dess citat var att berätta att Larsen Hifi AB, efter 26 år som tillverkare av Carlssonhögtalarna, kommer ut med en ny högtalare, under nytt namn, efter Stig Carlssons Idéer.
För att gjuta lite olja på dessa stormiga vågor tänkte jag att Faktiskt.se-läsarna skulle kunna vara Larsen HiFi AB behjälpliga med att hitta på ett nytt citat till nästa högtalarannons som inte är lika blodtryckshöjande för vissa...
Detta citat/denna slogan får på känt svenskt maner gärna vara lite rolig/fyndig och på så sätt lätta upp den lite dystra/hårda stämning som nu råder.
Ett enkelt exempel på vad jag menar är reklamen för bakverket "dammsugare"...
"kan innehålla spår av fibrer"
Vi kan säga att "förslagsverksamheten" pågår till 30 oktober.
Enhällig jury kommer att vara:
John Larsen (Larsen HiFi AB)
Larsen HiFi ABs juridiska ombud
Sierskan Saida
Stig Carlssons gamla öronlappsfåtölj
Första och enda pris kommer att vara ett par T11 diskanter
Jag startar med ett par tafatta försök:
"Mina högtalare är de enda i världen som verkligen är gjorda för fler än två öron"
Larsen HiFi AB
"Kan innehålla spår av direktljud"
Larsen HiFi AB
Tävlingen kan börja... Lycka till!
Mvh
Stefan Björklund
Senast redigerad av avr7000 2007-11-10 14:13, redigerad totalt 1 gång.
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.
Jag tycker Larsen ska använda hela Carlssoncitatet nästa gång, enligt en artikel i Ny Teknik 1990 som finns att läsa på Carlssonplanet.
”Mina högtalare är de enda som verkligen är gjorda för vanliga vardagsrum, för att andra högtalare ska låta bra måste du klä ditt vardagsrum med rockwool”
Med tanke på att de flesta här på forumet verkar vara på väg att göra just det, dvs. klä sina rum med rockwool ...
En stilig lite mörk bar, typ flådig hotellbar...
En mycket vacker kvinna som beställer...
En Humphrey Bogart-lik, eller kanske Larsen själv , bartender...
Och på barens bakvägg, Larsenhögtalare på rad i stället för flaskor
Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.
"Larsen, din ständige gäst i vardagsrummet"
(Bild på 2 st. Larsen stående bredvid sina skapelser i ett vanligt vardagsrum...)
"Larsen Hi-Fi, the Spectre of Carlsson..."
(Radioreklam, företrädesvis uppläst av han som gjorde Bountyreklamen när jag var liten..., Nån som minns? Bengt Magnusson, släng dig i väggen.., snacka om mörk röst!!!)
"SAVE THE PLANET WITH LARSEN HI-FI, RECYCLED IDEAS FOR THE FUTURE"
Ska väl lanseras utomlands också..?
"..klä ditt rum med Rockwool"
Stig Carlsson
Civ.ing.