bomellberg skrev:Jag har haft en Logitech Harmony 575 (den billigaste) ett tag nu. Bökig att programmera men väl med allt på plats så funkar den kanon. Bara att på hemsidan mata in vilka apparater du har så sköter den resten. Den frågar vad du behöver ha på för att "Watch TV" sen är allt klart. Tryck på en knapp så går MCE, projje, förstärkare igång i rätt läge.
Den kan verka lite plastig men mina båda killar (1 och 3) har inte lyckats sabba den än. Kostar väl ca 600 idag.
Tillägg: Eftersom du efterlyser "extrafunktioner" så ska det tilläggas att alla apparater du definierar dyker upp som devices i fjärren, med samtliga funktioner installerade. Det sitter en hel community bakom Logitech som hjälper dem att banka in koderna för alla apparater som finns. Tom lampstyrningar osv.
Tackar för tipset! Verkar ju vettigt och bra. Och dessutom ordentligt kvalitetstestad av de tuffaste konsumenterna! Måste undersöka mer noggrant.
Alexi: är den du nämner lika flexibel när det gäller att styra extrafunktioner? Många skryter ju om det, men när det gäller så går man bet...
profbd: Håll din skit borta från min tråd!
/en john som faktiskt tror att ordinarie kontroll torkat över natten