Moderator: Redaktörer
RichardJ skrev:Problemet med piP tycker jag är att det tar stopp rätt så fort. Känns som man når maxvolym alldeles för fort. Ett par pi60 lär väl inte ta stopp förens det bara låter pippppppppppppppppppppppp(P) i öronen? Och så högt ska man nog inte ha.
Vad kostar då Profundus P tillsammans med allt som behövs? (Jag har prislistan, men ingen aning om vad MER som behövs?)
Jag är hur nöjd som helst med piP, inga invändningar där alls och jag har lyssnat på pi60 och... är verkligen skillnaden så stor? Jag märkte då inte mycket mer än den här övertydliga "golvare vs. stativare"-känslan.
RichardJ skrev:Inga fler åsikter om saken? Känns så onödigt att ringa Öhman med en massa frågor som förmodligen kan besvaras här. Han verkar ha ont om tid som det är redan.
Det tycker jag med!Almen skrev:pi60 är ju bättre även i mellan- och diskantregistret än piP, det är nästan viktigare tycker jag.
Go pi60!
RichardJ skrev:Problemet med piP tycker jag är att det tar stopp rätt så fort. Känns som man når maxvolym alldeles för fort. Ett par pi60 lär väl inte ta stopp förens det bara låter pippppppppppppppppppppppp(P) i öronen? Och så högt ska man nog inte ha.
Vad kostar då Profundus P tillsammans med allt som behövs? (Jag har prislistan, men ingen aning om vad MER som behövs?)
Jag är hur nöjd som helst med piP, inga invändningar där alls och jag har lyssnat på pi60 och... är verkligen skillnaden så stor? Jag märkte då inte mycket mer än den här övertydliga "golvare vs. stativare"-känslan.
Wolfie skrev:Visst, nu är inte i28 samma högtalare som pi60, men det skiljer dem inte så våldsamt mycket åt
wayfarer skrev:Håller med om pi60. Tycker man inte det räcker gällande basförmågan så kan man förbättra dem genom att dela av dem och skaffa sig prof-X/Y till dem längre fram. Men de flesta klarar sig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster