Moderator: Redaktörer
verdad skrev:Förresten så florerar rykten om att Allan skulle spela in något med Mats & Morgan Alltså Mats Öhberg och Morgan Ågren. Hoppas det blir en verklighet.
Vad säger man om Shawn Lane? Tänkte att nu fanns en tråd med "Bästa trummisen", så varför inte starta en med "bästa gitaristen". Naturligtvis kan man inte anse en gitarrist vara bätttre än någon annan eftersom smaken är annorlunda, men man kanske kan få en inblick i olika gitarrister som man inte kände till sedan tidigare.
verdad skrev:Almen: Scott Hendersson anser jag är en makalös gitarrist. Har nog ett tiotal skivor med honom.
Jag tycker bl.a väldigt mycket om hans bluesskivor. Om du inte har den rekommenderas varmt "Dog Party". Första låten på den skivan är något alldeles speciellt. Snacka om sväng. Spelade den för en kompis som spelar en hel del blues, han blev helt tagen och var tvungen att skaffa skivan.
Nämnas kan att det också finns en kile som spelar munspel på skivan vars namn är, Pat O'Brian som är nog klart bland det häftigaste jag hört på munspel. Naturligtvis är hans skivor med Tribal Tech och Vital Techtones superba.
Frodrak skrev:Ia Eklund, från Freak Kitchen...
Inte alls särskilt dålig, och väldigt kul.
Man kan spela gitarr eller gitarr!
Som i alla "musiktävlingar" handlar det om tycke och smak. Jazz, klassiskt, pop, fusion mm.
Jimi Hendrix, Segovia, S:t Cyr, Django Reinhart eller Paco de Lucia eller ?, för att bara ta några av de mest namnkunniga som exempel. Handlar det om teknik, känsla eller vad?
Huvudsaken är väl att man gillar vad någon presterar. Alla former av rangordning faller platt.
Instämmer med detta:
Från CatsupCat
Citat:
Man kan spela gitarr eller gitarr!
Som i alla "musiktävlingar" handlar det om tycke och smak. Jazz, klassiskt, pop, fusion mm.
Jimi Hendrix, Segovia, S:t Cyr, Django Reinhart eller Paco de Lucia eller ?, för att bara ta några av de mest namnkunniga som exempel. Handlar det om teknik, känsla eller vad?
Huvudsaken är väl att man gillar vad någon presterar. Alla former av rangordning faller platt.
Att rangordna gitarrister är fel, liksom att rangordna bassister, trummisar eller pianister. Vad som anses skickligt är ju också
tidsbundet!
Men tipsa gärna om duktiga musiker.
Jag tipsar om Robben Ford, duktig bluesgitarrist! Jag såg RF i en liten lokal i Luleå, tror det var år 2001. Nu är har erkänd i de stora musiktidningarna i USA!
Citat:
Vad säger man om Shawn Lane? Tänkte att nu fanns en tråd med "Bästa trummisen", så varför inte starta en med "bästa gitaristen". Naturligtvis kan man inte anse en gitarrist vara bätttre än någon annan eftersom smaken är annorlunda, men man kanske kan få en inblick i olika gitarrister som man inte kände till sedan tidigare.
ville bara göra dig uppmärksam på trådens inledning. Misstänker att det var ungefär detta du menade Cool
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster