Problemet:
Jag har för ett bra tag sen flyttat och aldrig riktigt fått till anläggningen i det nya rummet trots att jag nyttjat många tweak.
Problemet sitter/satt främst i:
* Lite svajigt parkettgolv
* Dålig stereobänk med tjock-TV
* En sidovägg som är öppen, dock inte just där högtalarna står
Resultatet av detta är att det är svårt att få till rätt klipp i basen och högtalarna går ju inte att flytta hur som helst utan att förstöra stereobilden.
Åtgärder:
Jag har nu bytt TV och bänken ska byttas till en låg bänk utan dörrar och bakstycke. Golvet ska jag prova dra fast runt högtalarna med skruvar (är nämligen en bubbla i golvet vid ena högtalarnen, vilket inte kan anses som nyttigt). Öppningen i väggen går inte att göra nåt åt.
Anläggning:
Jag har ett par Monitor Audio RS6:or. Källa är en Squeezebox + en Rega vinylspelare som skickar vidare till Linn Kolektor och ett LK140-slutsteg.
Fråga:
De flesta säger ju att en subb inte är att föredra och att det krävs rätt mycket för att dom ska hänga med i musik. Jag känner att det skulle vara kul att prova med en billigare subb alternativt en lite dyrare subb om jag vet att det verkligen är värt det - är det helt bortkastat?
Ytterligare fråga:
Hur kopplar man en subb på lämpligt sätt? Lågnivå? Blir det då från försteget direkt till subben (mitt försteg har 3 lineout)? Eller hur kopplar man med högtalarkabel? Från slutstegets andra uppsättning utgångar?