Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
LypsylateX skrev:5880:- för att renovera OA-116 då... ouch!
avr7000 skrev:Har själv under lång tid haft funderingar på nåt liknande, då med OA14 placerad med bredsidan in mot vägg och dämpning av vägg lika OA50.
Jag tycker det verkar spännande... Prova!
Sedan är det ju även helt Ok med avseende på de regler som gäller för var T11oa får användas. OA14 är ju en riktig Carlssonhögtalare... :wink:
Mvh
Stefan
Dynamic skrev:LypsylateX skrev:5880:- för att renovera OA-116 då... ouch!
Tror du menar fel diskant nu.. t11 är den som sitter i dom carlsson-högtalarna med en diskant (oa50.3, oa51.3, oa52.3 samt oa58/.2/60).
Blir nog bra kämpigt att få plats med 6st t11 i oa116![]()
Kondiskanten som ska ersätta originaldiskanterna i 70-talarna är väl inte färdig att säljas än...
OlA-68 skrev:medföljer formulär för ifyllnig där man förbinder sig att endast använda detta element i en "äkta " carlssonlåda
Slartibartfast skrev:Jag har ju ett par od11 som ska renoveras, och visst vore det roligt att testa en lite ballare diskant än den kommande?
[slrt]
Dynamic skrev:LypsylateX skrev:
Du har nog rätt... puh. Skulle dom heta 14?
kt23 ska den heta om jag inte missminner mej.
Jocke skrev:Dynamic skrev:LypsylateX skrev:
Du har nog rätt... puh. Skulle dom heta 14?
kt23 ska den heta om jag inte missminner mej.
Vill minnas att det uppgavs att ett nytt system för benämningar av element var på gång. Stod i sista nyhetsbrevet, tror jag.....men det var visst ingen som såg, eller?
/Jocke
PS. Den skulle visst heta något annat nu!
staffanw skrev:Jocke skrev:Dynamic skrev:LypsylateX skrev:
Snip
Sen undrar jag om Ola's inlägg om formuläret var skämt eller allvar
/staffan
Stefan skrev:T11OA har en impedans på 6 Ohm
Kaffekoppen skrev:OlA-68 skrev:medföljer formulär för ifyllnig där man förbinder sig att endast använda detta element i en "äkta " carlssonlåda
Vilket larv!
IngOehman skrev:...Vad är det OlA-68 och AVR7000 försöker insinuera egentligen???![]()
![]()
...Jag tror tyvärr att det bara är ännu en komponent av den här trista
smutskastningskampanjen mot SSC vi ser. När skall den ta slut?![]()
Vh, iö
Jocke skrev:IngOehman skrev:...Vad är det OlA-68 och AVR7000 försöker insinuera egentligen???![]()
![]()
...Jag tror tyvärr att det bara är ännu en komponent av den här trista
smutskastningskampanjen mot SSC vi ser. När skall den ta slut?![]()
Vh, iö
Det är kanske inte konstigt att de finner anledning att ifrågasätta både det ena och andra (med eller utan fog). Efter den kraftiga reaktionen från PG mot deras "kompisar" som man uppfattade som det officiella språkröret för SSC.
Nu verkar ju det hela reducerats till att handla om ett citat i en annons! Jag tycker att du Ingvar (och andra representar för SSC) har visat prov på besinning och reflektion den senaste tiden. Låt oss hoppas att "Larsen-entusiasterna" också uppfattar detta så att den här diskussionen inte ska förpesta varendra tråd!
Förhoppningsvis kan anhängare av högtalare med lutande baffel existera sida vid sida i framtiden och inspirera och utmana varandra med spännande konstruktioner och design!
/Jocke
anhängare av högtalare med lutande baffel
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster