Blev för en tid sedan med carlsson, köpte ett par på blocket som enligt annonsen skulle vara 50.3. Detta visade sig vara ren lögn och jag har försökt få säljaren som är från ett sammhälle utanför Östersund (Ås)att
återbetala en del av köpesumman. Det har nu gått flera månader och inga pengar, ska jag polisanmäla?
Men man vill ju ha det bästa så jag har köpt uppgraderingskitet med nya filter och diskanter från Larsen.
Och nu har jag några frågor. Är det nått särskilt jag behäver tänka på vid bytet, filten som ska vara vid diskanten, ska den sitta som en omvänd strut som jag sett att den gör på oa 51? Basarna som förre ägaren bytt sitter med nåra plastclips som ser lite sköra ut, finns det nya eller ska jag skaffa annan skruv kanske. Läste också att någon köpt
nån form av tätningslist till basarna, är det ett bra alternativ eller ska man ha nått annat? Funderade även på att byta internkablage, Svalander har silvertråd som verkar kunna vara bra, är det möjligt att byta över allt, från kontakterna upp till filtret verkar meckigt?
Många frågor, tacksam för svar.
Björn