Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
profbd skrev:från det ena till det andra hur många högtalare måste john larsen sälja och producera varje dag för att kunna leva på det?
petern skrev:Och från det andra till det ena: Hur många högtalare måste Clark Kent sälja?
Sanny_X skrev:Högtalare, tält och bantning. En man med många talanger.![]()
Jag har varit där och lyssnat; skräp.
LEXrasta skrev:Sanny_X skrev:Högtalare, tält och bantning. En man med många talanger.![]()
Hela mitt inlägg var skrivet med ironi..
/Danne
Bill50x skrev:LEXrasta skrev:Sanny_X skrev:Högtalare, tält och bantning. En man med många talanger.![]()
Hela mitt inlägg var skrivet med ironi..
/Danne
Hela skitsnacket runt Carlsson-högtalarna har fått mig att tröttna på det hela. Jag har hört Carlsson-högtalare i början av 70-talet (i en skivbutik i Gamla Stan, Stockholm) och på några mässor (OA-58 på Sheraton bl.a). Så jag köpte ett par OA14 och började renovera. Men halvvägs (efter stopp av andra orsaker) känns det inte kul att fortsätta, mycket beroende på allt skitsnack. För mig är det inte bara det ljudande resultatet som är viktigt utan även historiken runt det hela. Och denna är rejält förstörd nu.
/ B
Vee-Eight skrev:Skitsnack eller inte så förändrar det varken högtalare eller historia.
LEXrasta skrev:Vee-Eight skrev:Skitsnack eller inte så förändrar det varken högtalare eller historia.
Sant men jag har iallfall tappat förtroendet.
Jag har verkligen fått en massa norrmän Carlsson frälsta,men nu har jag lagt av att sälja in Märket Carlsson til mina kompisar,för jag orkar inte förklara för dom varför det det är så svårt att få tag på nya Carlsson burkar..
och när jag väl försöker förklara så skakar dom bara på huvudet..
/Danne
]Det skall man ju inte lasta salige Stig för. Det är ju fortfarande en suveränt bra högtalare i alla hänseenden.
LEXrasta skrev:Bill50x skrev:
Hela skitsnacket runt Carlsson-högtalarna har fått mig att tröttna på det hela. Jag har hört Carlsson-högtalare i början av 70-talet (i en skivbutik i Gamla Stan, Stockholm) och på några mässor (OA-58 på Sheraton bl.a). Så jag köpte ett par OA14 och började renovera. Men halvvägs (efter stopp av andra orsaker) känns det inte kul att fortsätta, mycket beroende på allt skitsnack. För mig är det inte bara det ljudande resultatet som är viktigt utan även historiken runt det hela. Och denna är rejält förstörd nu.
/ B
Jag håller med dig helt och hållet.
Jag har med tröttnat på detta eviga skitsnack.
Jag har köpt hus nu och måste köpa mig ett par högtalare till och jag har bestämt mig för att det inte kommer bli ett par Carlsson till..
/Danne
IngOehman skrev:Vill till Larsens försvar säga att det är svårt att igångsätta en produktion... Jag önskar som sagt Larsen lycka till, och hoppas han får stil på vad helst det är som dröjer...
IngOehman skrev:... Före SSC's Carlsson-högtalare
av nästa generation lär han ju komma oavsett vilket.![]()
Vi ligger ju liksom nära ett år efter i produktionsplaneringen...
IngOehman skrev:TACK!
Väldigt mycket tack. Att behöva höra sån't kanske är lite fånigt,
men det är väldigt trevligt att höra, och uppskattas mycket!![]()
IngOehman skrev:TACK!
Väldigt mycket tack...
IngOehman skrev:... Att behöva höra sån't kanske är lite fånigt,
men det är väldigt trevligt att höra, och uppskattas mycket!![]()
Soulman skrev:Realist.
Här kan man snacka om pirater/kloner.
OD-11 i modern tappning.
Stämning?
Dessa (eller liknande) kunde ha haft Carlsson logo om SSC fick tummarna...?
Ryktet om OA's förträfflighet sprider sig.
realist skrev:Tja, en ny carlssonkloning (od11 lookalike), eller er det bare tilfeldig?
On first appearance, the Renaissance Chorus loudspeaker seems like an innocuous 11" cube. But looks can be deceiving. It was designed to take advantage of ceiling reflections to produce a spacious soundstage even under less than ideal placements. A single 6" UniDrive - 1.1" silk dome integrated with a woofer in a double magnet motor system - is used per side. The Chorus is designed to sit on the floor, and when arrayed optimally for music listening it can produce a remarkable out of the box sensation. I like it, and considering the suggested retail price of $995/pr, it should make a lot of friends (www.RenAudio.com).
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster