Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Rookie skrev:Fick du slipa in "baffelanliggningen" mycket efter sågningen?
henriksch skrev:Såg Wendels utmärkta skiss i denna tråd men saknar en del mått, t.ex. var den intre stagningen bör sitta.
henriksch skrev:Skulle också vara bra att ha den exakta ritningen på filter.
Vet någon var man finner dessa data?
mvh
"Fabriken" var Vaggeryds Möbelfabrik AB och de levererade färdiga lådor till grannorten där John Larsen än idag huserar.
RogerGustavsson skrev:Nja, detta var alltså under perioden då OA-51 tillverkades. Kan det vara 82-87?
Soulman skrev:Att få det där hörnet spetsigt skulle väl gå att ordna om du slipade ned hela frontstycket och sidan med basreflexhålet någon eller några mm vardera?
Soulman skrev:Nu när då ändå har möjligheten, kommer du att montera teleskop-basreflexrör? Med tanke på vad som har skrivits om att anpassa de där sista ökade 50mm (vid anv. av SS8545) efter respektive rum de används i.
Kul att se hur de tar form. Antar att du är spänd på hur de låter, eller har du haft det stora nöjet hos någon bekant kanske?
paa skrev:Har du hittat någon trovärdig instruktion för hur dämpmaterialet skall se ut och sitta i dom två kamrarna?
wendel skrev:
Börjar också fundera på spackling och ytbehandling. De skall målas vita.
Någon som har något tips på en enkel metod, som inte dammar så mycket
och som ger ett rimligt bra resultat (för en nybörjare)?
paa skrev:wendel skrev:
Börjar också fundera på spackling och ytbehandling. De skall målas vita.
Någon som har något tips på en enkel metod, som inte dammar så mycket
och som ger ett rimligt bra resultat (för en nybörjare)?
Rollning med halvblank eller sidenmatt färg?
wendel skrev:Något halvmatt hade jag tänkt mig. Vill helst inte damma ner för mycket med
att slipa spackel, man kanske kan vara sparsam med spacklet. Har sett ett tips
på nätet från en målare som var: grundfärg, spackel, grundfärg och ytfärg.
Skall kolla med den lokala färgaffären och se vad de tycker.
Slartibartfast skrev:Just eftersom du har en massa skarvar överallt skulle jag kunna tänka mig att limma på ett faner över ytan först, sedan måla-spackla-måla-måla. Vad gör man inte för att få en bra yta utan synliga skarvar när man har lagt ner så många timmar innan...
[slrt]
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster