Moderator: Redaktörer
pingvinen skrev:Sedan kan man ju undra varför man överhuvudtaget säljer ost som inte smakar gott, eller skivor som är dåligt mastrade. Vad gäller en CD så är ju produktionskostnaden inte högre bara för att det låter bra, i det här fallet verkar det som om någon bemödat sig med att lägga ner arbetstid på att få det sämre.
pingvinen skrev:Men vad är det då för klåpare som förstör kvaliteten och remastrar så att det blir sämre? varför inte bara kopiera fler ex av den bra master som finns?
JB skrev:Ladda hem några låtar från skivan på internet först, och låter dom bra så köper du skivan :)
Svante skrev:Det som skulle behövas vid köptillfället är väl information om vilken utgåva det är, och vilka tidigare utgåvor som finns. Finns den informationen någorlunda lättillgänglig, så kan man knappast kräva att häva köpet. Finns den inte så tycker jag att man kan anse sig lurad och kräva byte.
Bill50x skrev:Svante skrev:Det som skulle behövas vid köptillfället är väl information om vilken utgåva det är, och vilka tidigare utgåvor som finns. Finns den informationen någorlunda lättillgänglig, så kan man knappast kräva att häva köpet. Finns den inte så tycker jag att man kan anse sig lurad och kräva byte.
Inte. När du köper gurka, kräver du att butiken redovisar vilka andra gurkor butiken sålt och hur dessa möjligen kan skilja sig från den som ligger i hyllan just nu?
Bill50x skrev:Alltså, butiken har sålt en skiva med Jan Johanssons låtar på. Fungerar den så har butiken gjort sitt. Låter den uppenbart illa så är produkten felaktig och du kan kräva retur. I annat fall är det OK.
/ B
Keba skrev:Men men, dumma mig som går tillbaka och klagar.Jag kanske missförstår, men får en känsla av att fler av er tycker att man som konsument ska betala och vara tyst sen. Jag håller inte med om det.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster