Inget skryt nu utan hur bra är de eg?

Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev: Varför säljer man dem om man skulle vara nöjda med dem. Jag vill ju inte göra en dålig affär så klart.
Kaffekoppen skrev:Jag tycker inte man skall köpa dem ohörda. Det är ju bara dumt.
meanmachine skrev: Varför säljer man dem om man skulle vara nöjda med dem.
Det kan du inte veta. Du vet inte vilka ljudtryck han spelar med.Hetsporren skrev:Kaffekoppen skrev:Jag tycker inte man skall köpa dem ohörda. Det är ju bara dumt.
Inte alls dumt. Han kommer inte bli besviken...
Det är mer saker, det är utterst små nyanser anser jag. Och det är inte mycket starkare piP(s) kan spela heller. Det är en signaturmodell med allt vad det innebär. Priset ökar dramatiskt för de där sista procenten välljud man vill ha ut.petern skrev:Hoppas alla ursäktar, men jag hakar på med en fråga här:
Är det "bara" ljudtrycket som skiljer pip och pips? Jag behöver inte spela så starkt utan klarar mig med pip vad gäller nivå, men vill inte missa nåt annat.
Stämmer dom här priserna fortfarande, i rå MDF?
piP 4 150:-
piPs 6 150:-
Morgan skrev:meanmachine skrev: Varför säljer man dem om man skulle vara nöjda med dem.
De kan inte spela hur högt som helst. Förvisso starkare än de flesta andra högtalare i storleksklassen, men de har trots allt sina begränsningar. Jag tror folk byter högtalare för att de vill kunna kräma på högre.
peterl skrev:Rydberg skrev:Få du till placering osv är de faktiskt löjligt bra. Mina B&W 804N (32kkr) åkte ut för ett par piP
Mina 804:or blev också utsparkade av ett par piP.
meanmachine skrev:Jag som sagt. Jag har ju lite grejs men är det värt att kapa lite för att få tag på dessa?
Inget skryt nu utan hur bra är de eg?
![]()
Zipp skrev:Jag sålde mina handmålade piP till förmån för ett par piPs i ekfaner. Det är något jag inte ångrar (både estetiskt och ljudmässigt).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster