Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Det finns väl inget orginal när de ingående delarna är så förändrade att ingen utomstående kan "tweaka" till samma resultat!
Soulman skrev:Men borde inte det mest kostnadseffektiva ändå vara att använda sig av standardelement. Eller finns där hela tiden en rädsla för kloner tro?
JAG tycker iallafall om elementet. Om det passar i Carlssomhögtalare vet jag föga om.Soulman skrev:Angående D27TG45. Då kanske jag inte gjorde ett så tokigt val ändå till min OA centerhögtalare!![]()
Bl.a. en sådan saknas ju fortfarande, i sortimentet.
Soulman skrev:Tack för intressant info om hur ljudspridningen sker avvikande från den axiella riktningen. Hoppas att någon har användningen om möjligheten att kunna köpa dessa frontplattor av honom. Själv köper jag nog istället hans kommande center/surroundhögtalare. De blir nog också byggda enligt S.C's ideér?
Inte kan väl trycket i lådan ha den digniteten att det kan flexa plastfronten som Jocke "befarade"?![]()
Hur skulle det vara med s.k. waveguide på kommande Carlsson-högtalare. Skulle inte detta passa ypperligt på dessa skapelser?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster