Den har BFA bananer, men det fixar väl din Arcam

Har det lite körigt denna vecka men det finns ju ett postverk

Sedan åker jag ¨på semester v31 & v32.
Någon Highenduppsättning har jag inte direkt, men kaffe kan
man alltid fixa

Moderator: Redaktörer
Är man tillräckligt bra på att mäta och har den utrustning som behövs så är svaret ja. Men jag kan tänka mig att de allra flesta skulle ha svårt för att mäta de ytterst små fel som kan förekomma på en högtalarkabel, så det bästa är väl att jämföra genom att lyssna. Självklart är det bra att verifiera sina lyssningsresultat blint eftersom skillnaderna är så små att de lätt drunknar i bruset* vid vanlig lyssning.Larsho skrev:Martin
Då menar du att man enbart med mätdata kan avgöra om
en kabel är bra eller dålig
Så du ställer dig och tittar i spegel för att se hur mycket du väger då också eller? Själv använder jag en kalibrerad vågLarsho skrev:Jag litar mer på mitt omdömme än all mätdata i världen
Rydberg skrev:Så du ställer dig och tittar i spegel för att se hur mycket du väger då också eller?
Själv använder jag en kalibrerad våg
Inte alls dum, du sa ju själv att du "...litar mer på mitt omdömme än all mätdata i världen". Gäller det bara inom hifi eller även vid bullbak, matlagning, snickrande etc dvs du litar mer på ditt ögonmått än på en linjal osvLarsho skrev:Rydberg
Jag väger mig aldrig, ganska dum jämförelse
LOLAudiomanikern skrev:Rydberg skrev:Så du ställer dig och tittar i spegel för att se hur mycket du väger då också eller?
Själv använder jag en kalibrerad våg
- A*nvänder spegelmetoden! Senast uppmättes värdena var: 1035 kg samt 3.08 meter
en månadsminskning med 76kg men överraskande nog en ökning med 13 cm i höjdled!
Ger inte mycket för vågar & måttband då de fungerar mkt dåligt (visar alltid fel värden).
Mvh A*
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 12 gäster