Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Jag menar NY musik.
Måste säga att jag lyssnar på säkert 80% ny musik och endast 20% äldre just nu. Så mycket nytt som är bra att man inte hinner lyssna på äldre skivor lika ofta.

Magnuz skrev:Jag hinner knappt lyssna på någon "ny ny" musik eftersom jag är upptagen med att upptäcka gammal musik.
Koffe skrev:Sufjan-konserten är hur bra som helst. Trots att de i några av låtarna har problem med några av sångkanalerna i mixen - de "durrrrar" - så måste jag säga att det låter toppen. Grym live-känsla.
phloam skrev:Jag är _mycket_ tacksam om någon kan visa mig var den verkligt banbrytande musiken finns idag.
subjektivisten skrev:phloam skrev:Jag är _mycket_ tacksam om någon kan visa mig var den verkligt banbrytande musiken finns idag.
Den finns, bara att leta.

phloam skrev:Nänä så lätt kommer du inte undanJag vill ha specifika gruppnamn och genrer! Jag har dessutom väldigt dåliga möjligheter att hitta själv..!
Max_Headroom skrev:Inte helt nytt, men i alla fall 2000-tal:
Ultra-coola No Jazz, live (måttligt bra ljud):
http://www.youtube.com/watch?v=HjmHjdl1PZA
subjektivisten skrev:Testa dessa och återkom sen så får vi se om du hitta någon som du gilla.
phloam skrev:Kanske 80-90tal var den period då de sista stilarna - som fortfarande kan kallas renodlade - föddes?
Slartibartfast skrev:Inser precis att jag och Subjektivisten har lika bra musiksmak!
[slrt]
phloam skrev:Störst intryck gjorde nog Brian Jonestown Massacre - väldigt bra! Liars var klart udda faktisktför att inte tala om Efterklang, mkt speciellt... Sunn 0))) var inte som jag trodde men härligt konsekventa, tungt! Gillas!
phloam skrev:Kanske 80-90tal var den period då de sista stilarna - som fortfarande kan kallas renodlade - föddes?
phloam skrev:Som vad som skrevs om Circle: ".....have constantly reinvented themselves, weaving hypnotic mantras out of exacting Krautrock beats, heavy riffs, arty noise, dark psychedlia, and soundtrack-like beauty."
phloam skrev:Som när Le Scrawl dödsmetallgrowlar till, ja, nån slag stilmixCirkeln är sluten, återanvändning is the shit!
phloam skrev:Britt-Gunnar skrev:fast xy har inte funnits bara för att x och y funnits
Precis, men jag vill ha z
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 14 gäster