Första buggen var när man skall ansluta Denon 4308 till det trådlösa nätverket. Den godkänner inte mellanslag i namnet vilket all annan utrustning jag har både Mac, PC och routrar gör. Kul! Första firmwareuppgraderingen gjord, tog evigheter, eller snarare man har ingen aning om hur lång tid det tar eftersom receivern bara visar en scrensaver under tiden och ger inget besked om tillståndet. Eftersom man inte får avbryta så fick den stå på i 15 timmar. Sen väntade jag inte längre, och den var tydligen klar. KUL2!
Annars verkar den fungera bra, inga problem med att mappa ingångar etc.
Men jag har inte kopplat upp den i mer än 3.1 för ögonblicket och inte använt Ådysee (felstavning jag vet

) ännu.
MS Home server verkar "tyvärr" vara riktigt bra. Jag vurmar inte för MS programvara normalt men man får en stympad och förenklad SMB server i ett hemma skal med 10 användare för runt 1300:-
Backuper på PC'ar i nätet, delar musik och bilder lätt. Och en smidig hårdiskhantering som likanar RAID5 fast med vanliga diskar, behöver man mer disk. Koppla på och datorn frågar om den skall vara en ytterligare disk i datavolym, man svarar javisst eller om det står OK kanske, och man är klar.
Och hårdvarukravet är modest. En gammal maskin räcker. Slimserver verkar fungera utmärkt parallellt med Home server. Samma musik delas på 2 sätt.
Nästa project är att koppla in en HD box när den nu kommer och en Squeeze 3 till på 4308 ihop med bakhögtalare.