Mini-diy-träff

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2007-11-17 23:01

Basmoduler, rullbandare och Pioneer DVD, va kul! :)

Mer bilder tack. :wink:
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-11-17 23:02

Monokristallin koppar som är guldpläterad på plusledningen och silverpläterad på minusledningen eftersom guld leder plusströmmar bättre än silver och vice versa.
Och så isolerade med flytande vatten... :?
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-11-18 02:11

Hmm... får ta en privatvisning då jag inte hann dit idag :(

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2007-11-18 11:23

Kaffekoppen skrev:Hmm... får ta en privatvisning då jag inte hann dit idag :(

Du är välkommen!

Det var iaf mycket trevligt igår!

Användarvisningsbild
bupp

Inläggav bupp » 2007-11-18 15:21

norman skrev:Det var iaf mycket trevligt igår!

Absolut! Tackar så mycket för att man fick komma förbi, och kul att höra högtalarna hos nån annan som sagt, att rummet & mot väggplacering spelar så stor roll!
Har faktiskt inte spelat dom på min "huvud-stereo" än, kommer väl upp under dagen förhoppningsvis ;)

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2007-11-18 19:48

bupp skrev:och kul att höra högtalarna hos nån annan som sagt, att rummet & mot väggplacering spelar så stor roll!

Borde säkert bli ännu bättre med en riktig vägg istället för fönster som här... Snygga var dom iaf! Kul med lite annan design än de vanliga lådorna som är gjorda för att stå en bit från vägg. Lät trevlig gjorde dom med, kom på att det hade varit kul att mätt dom placerade direkt mot vägg också.

Användarvisningsbild
LarsR

Inläggav LarsR » 2007-11-18 21:46

Tack för i går! :D

Kul att träffas så där lite spontant! Det var en stor fördel att vara flera då man löder kablar märkte jag! :wink:

B.s högtalare var också trevliga! Skulle vara riktigt kul att få höra dessa i med den placering som de är tänkta för. Normans högtalare är riktigt läckra alltså! Kommer nog att inom överskådlig framtid bygga ett soffbord i samma stil.

När blir nästa träff och vilka kan tänkas att gå då? Kaffekoppen kanske tar med sina högtalare och filter? :wink:

I vilket program gör man bilder i passande storlek för att lägga in dem på faktiskt?

//Lars
"So many songs we forgot to play....."
Det vi inte kan föreställa i vårt inre, kommer med största sannolikhet aldrig att bli verklighet utanför vårt huvudet heller.

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2007-11-18 22:11

LarsR skrev:När blir nästa träff och vilka kan tänkas att gå då? Kaffekoppen kanske tar med sina högtalare och filter? :wink:

I vilket program gör man bilder i passande storlek för att lägga in dem på faktiskt?

Det tycker jag! (alltså: ny träff och kaffekoppshögtalare)

Du kan förminska bilderna i paint (finns "ändra storlek" under någon meny). Finns säkert smidigare program om man vill installera.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-11-19 03:25

Själv använder jag Image resizer som är en del av MS Powertoys och fritt nedladdningsbart från Microsofts hemsida. Inte för att det blir bra eller för de grymma inställningsmöljligheterna, utan för att det går snabbt och jag slipper tänka! Själv kör jag använder jag small för internetpublicering, oftast.

Tyvärr så klarade jag inte av att ta mig dit, men om det finns backning på träffen så finns det nya möjligheter - exempelvis skulle jag kunna ta med mig någon sorts liten Ino-topp. De är ju så små att man lätt får ner ett par i en väska. ;)

[slrt]

*Länken går direkt till en .exe-fil på Microsofts hemsida. Googlea på "mircrosoft powertoys" om du vill vet vad det är för något.
admin

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-11-19 08:12

Javisst kan jag ta med mina nerspydda (!!) högtalare nästa gång. Filtret är ju fortfarande kvar i påsarna så det är ju bara att hälla ut på golvet ;)

Jockes toppar skulle vara kul!

Dessutom kan jag ta med Inos absolut minsta högtalare, lite av premiär....

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2007-11-19 12:26

Kul att träffas och snacka lite, tack. Kablarna blev ju fina, hur blev det med brummet sen?
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2007-11-19 15:25

Vad skådar mitt norra öga! - En iAudio/Cowon D2! Vem är den lycklige?

Användarvisningsbild
LarsR

Inläggav LarsR » 2007-11-20 12:25

phon skrev:Kul att träffas och snacka lite, tack. Kablarna blev ju fina, hur blev det med brummet sen?

Oj oj! Lyssnade igår natt och brummet var som bortblåst! Måste nog patentera den implementerade teknologin. Fatta vilken bra kabel som en fysiker, materialvetare och uppfinnare har tagit fram.

Tror nästan att vi måste lägga på 100000:- på priset så att det blir rättvist imot de stora kabeltillverkarna!

//Lars

P.S. Alla ni som har beställt kablar före detta inlägg får kablarna till det utsatta priset 12kkr/paret. Det finns ingen prutmån på det nya priset då det inte kommer att kunna täcka utvecklingskostnaden för förvaringslådan som kommer att leveras med kablarna.
D.S.
Det vi inte kan föreställa i vårt inre, kommer med största sannolikhet aldrig att bli verklighet utanför vårt huvudet heller.

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2007-11-20 17:35

:D :D
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2007-11-20 19:06

snålt med bilder från träffen tycker jag att det är
Bikinitider

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-11-20 19:10

Visst tusan är det!

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2007-11-20 19:22

celef skrev:snålt med bilder från träffen tycker jag att det är

Vi hade ju roligare saker för oss än att leka fotografer! :wink:

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2007-11-21 00:20

javisst, men några bilder till har ni allt
Bikinitider

Användarvisningsbild
LarsR

Inläggav LarsR » 2007-11-21 10:38

celef skrev:javisst, men några bilder till har ni allt

Helt rätt! Jag har lite på min kamera. Hade kunnat lagt upp dem i söndags ifall jag visste/hade något bra program att skala ner storleken med. Denna veckan kommer jag inte åt internet då jag sitter på en företagsdator som inte tillåter vad som helst. Men de kommer! Till helgen kanske om allt vill sig väl! :wink:

//Lars

Användarvisningsbild
LarsR

Inläggav LarsR » 2007-11-21 10:40

Jag har redan börjat planera för nästa träff och tror att den kommer att bli mer livlig! :D

Flera projekt och mera skitsnack!

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2007-11-21 10:42

LarsR skrev: Hade kunnat lagt upp dem i söndags ifall jag visste/hade något bra program att skala ner storleken med.
//Lars

IrfanView kan köra batcher med bl.a storleksändringar.
Den är gratis!

(edit; fixade citatskoden så den blev rätt)
Senast redigerad av paa 2007-11-21 11:05, redigerad totalt 1 gång.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2007-11-21 10:52

Jag har haft besök i höst, och imorgon kommer långväga gäster - ÄNDA från Vargön på Göta älvs andra strand. Noterar att man är så i gasen av att ha trevligt folk i huset att det är svårt att greppa efter kameran och skjuta lite folk...
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2007-11-21 12:21

paa skrev:
LarsR skrev: Hade kunnat lagt upp dem i söndags ifall jag visste/hade något bra program att skala ner storleken med.
//Lars

Den är gratis!

Eller bara att tanka upp dem på photobucket.com så ändrar den storlek automatiskt. :)

Användarvisningsbild
LarsR

Inläggav LarsR » 2007-11-22 09:45

paa skrev:
//Lars

Den är gratis!

IrfanView verkar som det programmet jag är ute efter, snabbt och enkelt får ladda ner det när jag kommer "hem".

//Lars

Föregående

Återgå till DIY-forum