Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:
Skivspelare
...........
Kvar blev Well Tempered skivspelaren med tonarm som var försedd med Madrigalpickup. Denna fick Stig till låns av en tillmötesgående Wilhelm Lilliehöök och vad jag vet så äger Wille den fortfarande även om den är hos SSC. Dom kanske har sålt Willes spelare. Vem vet?
Carlssonplanet nyhetsbrev nr 12 skrev:
Här följer exempel på vad Stiftelsen hittills plockat ut
till försäljning:
* Försteg Audio Research SP-11
* Två monoslutsteg Pass A40
* CD-spelare Tripent (DeGeer)
* Två monoslutsteg Tripent (deGeer), ca 50 kg styck!
defekta, nypris minst 40.000:- paret
* Tuner Yamaha CT-7000
* Skivspelare Well Tempered första modellen, med
fristående motor
* Försteg Precision Fidelity C-7
* Hörlurar Stax SRA-12S med nätaggregat
* Kylskåp 2 st. Electrolux, helt tysta, ammoniakkylda,
med stora frysfack
* 70 st. nya masterband, obrutna Maxell UD-50 på
10,5-tums metallspolar
* Plåtskåp, 2 st. vita, stora
* 2 st. stora låga IKEA 70-talsfåtöljer i stoppad
juteväv med rostfri hjulförsedd stålram
* Danska High Fidelity, en flyttkartong årgångar
* Amerikanska High Fidelity från 60-talet och
framåt, 1,5 kartonger
* Tidskriften FORM, alla årgångar från 60-talet
till sent 90-tal
* Tidskriften Nutida Musik, årgångarna 1953-83
* Svensk Uppslagsbok 1947, 33 skinnband.
Samt sannolikt en hel del andra möbler, mätinstrument,
tonarmar, porslin m.m.
CARLSSON-AUKTIONEN äger rum
torsdagen den 27 december Kl. 15.00
på Industrivägen 5 i Solna
(Stiftelsen Stig Carlssons lokaler)
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
petersteindl skrev:Välkommen tillbaks Ingvar
Som jag ser det är verkligheten snarast dualistisk d v s utan det ena existerar inte det andra. Det betyder ett beroende. Utan att veta det ena kan man ej föreställa sig det andra.
Symmetri är för mig snarast ett matematiskt begrepp, en karakteristik över en geometrisk form. Synonymer är likformighet, överensstämmelse eller regelbundenhet. Därför har vi samma synvinkel då du säger att verkligheten inte är symmetrisk.
Din frågeställningen bör då istället bli. Är mitt exempel dualistiskt eller symmetriskt enligt din syn att se på saken?
MvH
PS
Slipper jag vara ständig ordföranden - så dyker jag upp!petersteindl skrev:Citat från Kaffekoppen:
Man kanske skulle ha en operagrupp inom LTS om det medför att man får in kvinnliga medlemmar.
He he he, nu har du åkt dit allt. Du får skylla dig själv. Nu dj-ar ska ru få. Det är nämligen så att jag har ett erbjudande till dig där du kan ragga operatokiga brudar till LTS. Jag har tjackat fyra biljetter till operasång. Jag köpte dom inom 1 minut efter att dom släpptes. De e nån snubbe som säljer mobiltelefoner som kammade hem en tävling i London. Fula tänder har han också. Men han sjunger, och om han sjunger. Paul Potts är hans namn.
Min gode vän Lars Thörn som tipsade mig om denna länk, kolla in den,
http://www.youtube.com/watch?v=1k08yxu57NA, ska ha den ena, Ingvar Öhman ska ha den andra och jag den tredje. Vem vill ha den fjärde? Det finns en biljett över. Platserna är näst längs fram d v s Främre parkett rad 2. jag tror dom är i mitten. Lars Thörn var ansvarig för NKs tunga hifi avdelning under väldigt många år det begav sig och Ingvar Öhman gömmer sig i vassen. Biljetten kostar dig bara 650 + 30 spänn i serv. avgift d v s 680. Det är vad jag betalat. Konserten är torsdagen den 22 maj 2008 kl 19:30 i Solnahallen.
Så, koppen ta med dig kaffe, o du, glöm inte pepparkakor. Jag har hört att man blir snäll av pepparkakor och jag behöver nog massor. Ta med ett gäng till Ingvar också.
Mitt förslag är att du tar på dig samma klädsel som Bruuse hade i början av die Hard 3 då han gick omkring i Harlem med vikskyltar över sig. På skyltarna kan du skriva: Vi är en samling nördar som söker kå…censur…a operatokiga brudar till vårt obskyra ljudsällskap. Vi garanterar massor med killar som kommer att konvertera till operadiggande då ni går med i vår grupp.
Kaffekoppen, du kommer att göra succé. Både hos brudarna och LTS medlemmarna. Du kommer att bli Horace Engdahls jämlike, nämligen den ståndige förlåt, ständige LTS ordföranden.
Väl mött
PS
Som jag ser det är verkligheten snarast dualistisk d v s utan det ena existerar inte det andra. Det betyder ett beroende. Utan att veta det ena kan man ej föreställa sig det andra.
Finnemang! Jag skall bara tillfriskna såpass att jag kan vara vaken mer än 4 timmar i streck. Blir det bra i mitten på kommande vecka? Annars kan jag ju bombardera ditt konto med digitala pengar om du vill försäkra dig om den saken.petersteindl skrev:Kaffekoppen!
Du behöver inte vara den ständige ordföranden i LTS.
Biljetten är din. Det är klart jag menar allvar. Vad jag önskar är att vi träffas och byter biljett mot pengar så att vi får det helt avklarat.
Sen vill jag påtala att man inte kan begära att Paul Potts skall göra om samma bragd som han gjorde i tävlingen men om han är nästan lika bra så är jag fortfarande nöjd. Men vem vet, Paul Potts kanske t o m gör det ännu bättre i Solna.
Väl mött
PS
Menar du då, (enligt ditt sätt att se det) att verkligheten är sådan att, för att du skall uppskatta din högra hand måste du ha förlorat din vänstra!?
Det är symmetriskt. Ditt exempel är nämligen konstruerat på så vis att det inkluderar "den objektiva sanningen" (och därmed ett påstående om att det finns en sådan), och via denna "sanna verklighet" (som inkluderar förklaringen till att alla tyckte sig ha rätt, och tyckte (trodde) att det andra hade fel) illustrerar den att alla hade "lika rätt och lika fel". Exemplet definierar helt enkelt en symmetrisk situation, genom att det gör anspråk på att innehålla facit.
Om du förlorar din vänstra hand så kommer du att sakna din vänstra hand och själva avsaknaden gör att du uppskattar det du saknar d v s din vänstra hand. Din högra har du ju. Får du din vänstra tillbaks genom operation så kommer du att uppskatta den. Om du inte får den tillbaks så uppskattar du att du har en höger hand och du kommer att lära dig att göra mer saker med din högra än vad du gjorde innan.
fastslaget en gång för alla eller är det diskuterbart dvs ifrågasättbart? Såsom du ser det, vill säga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster