Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
zapanasta skrev:Hej,ska försöka reda ut detta då så det blir ett slut.Andledningen till att jag bytte namn till zapata ett tag var att jag inte visste att man inte kunde byta namn själv.Försökte först att ändra mitt namn ifrån zapanasta till sollerön som jag heter på minhembioforum,andledningen till det var att jag ville heta samma sak på båda ställerna.Men det gick ju inte som bekant, ock jag kom heller inte in längre som zapanasta.Då gjorde jag en ny gubbe som hette zapata,ock det fick man inte göra .Klantigt av mig att inte läsa reglerna var det också förståss.Hoppas det är utrett nu då.Mvh.
IngOehman skrev:Tips: Om man heter sitt eget namn, och har en bild på sig själv
som avatar dessutom, så blir det automatiskt lika överallt - och
dessutom jättetrevligt!![]()
Rena mys-partyt!
Vh, iö
staffanw skrev:IngOehman skrev:Tips: Om man heter sitt eget namn, och har en bild på sig själv
Rena mys-partyt!
Vh, iö
Ingvar:
jag heter mitt eget namn (om än inte hela) och kan synas tittandes över kanten på ballongkorgen på min avatarnot
/staffan
paa skrev:staffanw skrev:IngOehman skrev:Tips: Om man heter sitt eget namn, och har en bild på sig själv
Rena mys-partyt!
Vh, iö
Ingvar:
jag heter mitt eget namn (om än inte hela) och kan synas tittandes över kanten på ballongkorgen på min avatarnot
/staffan
lennartj skrev:Nu är vi väldigt långt från OA12, Ingvar!
Kanske läge för en ny tråd om audiot-resa?
Hur vore det med Italien i vår,
Sonus Faber, Unison Research, Pathos, Bluenote, Chario och kanske någon jag inte kommer på nu samt god mat och dryck?
Tack för ihågkomsten,
Lennart
Klart vi skall ordna en Faktiskt-resa!
Jag kan tänka mig både Italien, Frankrike (en i kombination), England, Tyskland och USA.
Vilka kan tänka sig att vara med och arra? Den självskrivne experten är ju Profbd, men det behövs ju många att hjälpa till och kontakta eventuella besöksmål och sådant.
Lämplig tid för resa brukar vara Augusti.
zapanasta skrev:hej,dömer inte ut oa12 högtalarna,även om nu inte basarna stämmer exakt så kan det inte bli så stor skillnad(går inte riktigt så djupt står det på carlssonplanet så skillnaden kan ju inte va jättestor)sen skriver du att dessa kommer från soptippen ock kostade 40kr,kan väl stämma men jag lovar att dom är i ett skick som nya nästan(sen vad jag köpt dom för har ingen som helst betydelse när jag vet va dom är värda,kostar både pengar ock tid att åka runt på loppisar osv också).Angående luxorlådorna så har dom orginalelementen kvar,har bara bytt ut elektrolyterna i filtren på dom ock gett dom nya skumkanter,beträffande oa12 filtren så sitter det bättre kondningar där orginal(inga elektrolyter som torkar med åren)Hemma hos mig med dom förutsättningar jag har så låter luxorlådorna klart bättre ialla fall mot dessa oa12 då ska tilläggas.vet ju inte hur ett par helrenoverade låter.Mvh.staffanw skrev:Zapanasta: Det vore bra om du verifierade dina OA12 innan du dömer ut dem i jämförelser mot än den ena nyrenoverade högtalaren.
Dina OA12 kommer direkt från soptippen (återbruket) och köptes för 40:- och verkar faktiskt ha felaktiga basar. Så här skrivs det på Carlssonplanet om dina basar:
"165 WF 33 (833413 )var en 8 ohms-modell som Hifikit saluförde åtminstone under 90-talet och en bit in i 2000-talet. De hade skumkant men var inte helt enligt Sonabs spec. och gick inte riktigt så djupt som orginalen gjorde i 70-tals högtalarna."
Detta stämmer både tidsmässig med QC-datumet (7 år gamla) och med att du upplever tunn och dålig bas.
/staffan
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster