Jag har ett par fina oa-12 objekt med trasiga kanter på. Funderar på hur ni tror det fungerar med att stoppa i Seas p-17rcy? Jag har ju sådana från mina hemmabyggen som jag kan avvara utan vidare problem.
För samt nackdelar?
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Hej,stämmer värderna någorlunda tror då jag att det funkar bra.Mvh.meanmachine skrev:Jag har ett par fina oa-12 objekt med trasiga kanter på. Funderar på hur ni tror det fungerar med att stoppa i Seas p-17rcy? Jag har ju sådana från mina hemmabyggen som jag kan avvara utan vidare problem.
För samt nackdelar?
Naqref™ skrev:"Det går nog" är väl ett av världens mest kända "famous last words".
P17 har ett chassie på 170mm. SC165 har ett på 165mm. Var kommer du sätta in vinkelslipen?
IngOehman skrev:De passar inget vidare ljudmässigt. Alldeles för hög dämpning (Dm + (Bl^2/Re).
meanmachine skrev:Tack IÖ. Jag har ett annat filter som är byggt för användning med en seas dome. Jag funderar på att montera över mina element och filter från mina hemmabyggen som jag hade en tråd om tidigare. Dessa är nu i en låda som ger alldeles för lite bas. 7l Boston A40.
IngOehman skrev:Det är det säkert. Jag talar om den mekaniska dämpningen som jag kallar Dm. Den elektriska dämpningen kallar jag De. (De = Bl^2/Re)
IngOehman skrev:meanmachine skrev:Tack IÖ. Jag har ett annat filter som är byggt för användning med en seas dome. Jag funderar på att montera över mina element och filter från mina hemmabyggen som jag hade en tråd om tidigare. Dessa är nu i en låda som ger alldeles för lite bas. 7l Boston A40.
Om du inte provat det än, så rekommenderar jag definitivt att du
testar med Carlsson B65oa-II, HiFi-kit har det på lager.
Det är ett mycket trevligt element. Passar mekaniskt i lådan gör
det också!![]()
Vh, iö
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster