Eagles - Long Road out of Eden

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Eagles - Long Road out of Eden

Inläggav JTarnstrom » 2007-11-28 13:08

Dubbel-cd med 20 nya låtar. Tycker att den är oerhört bra. Grabbarna känns inte lika hit-ängsliga som då det begav sig. Som vanligt fint sväng med stämsång och sköna gitarrer. För slickat för en del kanske, men för den som gillar Eagles tror jag inte att ett köp slår fel.

Tärnström
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
verdad

Inläggav verdad » 2007-11-30 20:25

Håler med. Riktigt trevlig skiva. :)

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist

Inläggav Kalejdokom » 2008-01-28 22:24

Denna tråd måste bara upp!!

Jag har länge talat med min musicerande 12-åring hemma om Eagles och visat otaliga klipp på Youtube etc... När jag så för en tid sedan fick höra "How Long" på bilradion höll jag på att köra av vägen - detta måste vara Eagles!

Fipplande med penna och papper mitt i en rondell fick jag noterat låtens titel och senare fört upp densamma på listan över kommande inköp. I fredags landade så senaste leveransen från Ginza. Sonen och undertecknad laddade in CD1, ställde om receivern på 7.1 Stereo och parkerade ratten på -10... efter en knapp timma kunde vi andas ut, laddade CD2 och höll andan i ytterligare 45 minuter...

OK, country, dansband eller vad du vill kalla det - men det är GRYMT BRA - dessutom alla 20 låtar. Vilken grupp/artisk kan presentera ett dubbelalbum med 100% hits!? KÖP DEN!!!

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-01-28 22:28

Lyssna på den en gång men det kändes extremt slätstruken
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
verdad

Inläggav verdad » 2008-01-29 00:29

subjektivisten skrev:
Lyssna på den en gång men det kändes extremt slätstruken

Med tanke på din lista över musik som du tycker är bra,så är det inte så konstigt om du inte gillar denna musik speciellt mycket. Alla har inte samma smak, det är ett som är säkert. Men ganska många människor tycker ändå om Eagles. De har ju ändå gått till världshistorien, och har skrivit så mycket bra musik och sålt oerhört mycket skivor dessutom. Skulle inte förvåna mig om "Hotel California" är ett av de mest spelade stycken någonsin!
Du får naturligtvis tycka precis vad du vill, vilket du gör också. Ville bara kommentera att det var nog ingen överraskning precis, att du skulle tycka så, med tanke på vilken musik du verkar gilla, som man kan läsa om här på forumet. :D

Återgå till Skivrekommendationer