Kopplade in "de hele" för första gången i går kväll så det kan finnas lite utrymme för tweakning av delningar, filterbranthet etc.
Ja de "andra"

Tack själv Lennart! det var en trevlig kväll och du är välkommen närhelst du har vägarna förbi.
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
lennartj skrev:Det låter förträffligt, med en osannolik attack och dynamik för att vara med Carlssonelement (men de är ju rätt många) och ändå är de klassiska kvaliteterna kvar fullt ut.
Tack Stefan för en trevlig kväll.
(Vi lyssnade även på ett par andra högtalare utan basstödet, som också hade imponerande attack och djup samt hängde med på förvånande nivåer med sin enda 6,5 tummare, men nu hamnade jag ot - ursäkta)
avr7000 skrev:Aktivt som innan....
Men jag ämnar även att med ett par orginal OA51.3 som referens ta fram passiva filter för 8545 och SS9500 alt SS9700 samt revelator och SS9700.
Stefan
avr7000 skrev:Nej jag har inte hunnit.....
För många projekt på G, (byggde ett par Linesource dipoler till kl 04:30 i natt, dygnet har för få timmer...)
Dock känns det som ett trängande behov då jag med dynamikkapaciteten i mina nya basstöd ofta finner mig själv spela på så hög volym att SS8545 och SS9500 med den delningsfrekvens jag har nu inte riktigt hänger med...
SS9700 diskanten lär tåla mer effekt och ha lägre dist.
Revelatorbasen går förhoppningsvis att dela lite högre och på så sätt skona diskanten ytterligare.
Det ligger ett par svarta OA51 på "slaktbänken" nere i källaren...
Jag skall bara såga ur för en biwire terminal och borra i islagsmuttrar med "bultmönstret" för den nya basen.
Snart!
Stefan
avr7000 skrev:Det är svårt det här med att kombinera familj och intressen...
Min fru blev sur på mig då jag körde sticksåg och dammsugare i köket kl 04:00 i morse. Min 2.5 årige son (som jag också väckte) var riktigt glad att se mig... men det var som sagt inte hon...
Vad skall jag göra?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IngOehman skrev:När jag läser trådens titel undrar jag - är det verkligen som basstöd de arbetar (alltså akustiskt parallellt/tillsammans med huvudsystemen i basregistret)?
Intrycket jag får av beskrivningen är annars att det snarare handlar om basmoduler/subwoofrar, eller? (Alltså system som arbetar iställetför huvudsystemen vid låga frekvenser, inte tillsammans med dem som basstöd.)
Nyfiket undrande.
Vh, iö
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster