Tja, samtliga pysslar/pysslade med HiFi.
Du har sålt deras produkter i din affär, eller på annat sätt samarbetat med dem.
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:
Ägget har knappast någon uppfinningshöjd, varför patent näppeligen kan vara aktuellt.
petersteindl skrev:Tjena Bosse
Long time no see.
Äggen är mönsterskyddade. Jag har 3 mönsterskydd som ska täcka alla olika varianter även en halvsfär. Områden är EG, USA, Kina, Hong Kong + massa andra länder som jag inte ens kommer ihåg. Ryssland väntar jag svar från.
Jag har valt att hoppa över patent. Däremot har jag massor med varumärkesregistrering på Bremen. Inalles kostar det skjortan.
Du kommer att vara med i min fortsatta historia och det blir även foton på dig o på dina lådor![]()
Sen kommer du inte att kunna visa dig för all framtid, inte jag heller för jag finns också med på foton![]()
Det blir i samband med Ljudbutiken och 80-talet. Ta fram cigarrenInte ens Bo Hansson kommer undan, eller Kalle Ståhl.
![]()
BB skrev:Morello skrev:
Ägget har knappast någon uppfinningshöjd, varför patent näppeligen kan vara aktuellt.
The design is patented.
Design patents protect the ornamental nonfunctional design of an item. Design patents can be invalidated if the design has practical utility (e.g. the shape of a gear). Design patents are valid for 14 years from the date of issue.
guldfisk skrev:För övrigt (från Wikipedia):Design patents protect the ornamental nonfunctional design of an item. Design patents can be invalidated if the design has practical utility (e.g. the shape of a gear). Design patents are valid for 14 years from the date of issue.
Så om någon kan visa att formen är funktionell så ryker mönsterskyddet i USA?
petersteindl skrev:Tjena Bosse
Long time no see.
johanrohm skrev:Är det någon som vet fall Didrik De Geer fortfarande är verksam?
Det var minst sagt en häftig upplevelse och lyssna på det han gjorde.
Dyrt var det också...
petersteindl skrev:MP
Du säger Mark Levinson. Kan du förklara dig? Du skriver från Malmö. Har du varit på Park Hotel i Stockholm?
Väl mött
PS
petersteindl skrev:MP
Du säger Mark Levinson. Kan du förklara dig? Du skriver från Malmö. Har du varit på Park Hotel i Stockholm?
Väl mött
PS
Bill50x skrev:petersteindl skrev:MP
Väl mött
PS
"digital musik är som att göra en hamburgare av oxfilé, innehåller exakt samma sak men vad smakar bäst?"
/ B
Morello skrev:Bill50x skrev:petersteindl skrev:MP
Väl mött
PS
"digital musik är som att göra en hamburgare av oxfilé, innehåller exakt samma sak men vad smakar bäst?"
/ B
Låter mer som Linn-Ivor, som inte förstått något alls om signalbehandlingens elementa.![]()
Pust, vilka knäppgökar branschen kontaminerats med under årens lopp.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster