Vincent SP-331

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Wader

Vincent SP-331

Inläggav Wader » 2007-12-23 15:41

Bara det blir ordning på frakt och rätt färg på canton RL-L från tyskland (har skickat ett mail till dom) så är det dags att fundera i slutstegsbanor.

Var ju rätt inne på att köpa ett beg EC AW250R men efter lusläsning av diverse foruminlägg så lutar det mer åt ett Vincent SP-331.

Kollade på lite tyska sidor men där verkar dom vara ungefär lika dyra som i sverige men jag har kanske tittat på fel site.

Jag tar gärna emot råd om vart man bör köpa den och hur det kanske kommer att låta med mina nya högtalare.

God Jul föresten.

Användarvisningsbild
hali
Site Admin
Site Admin

Inläggav hali » 2007-12-24 12:03

EC är klart trefligare steg.

Jag hade ett SP-331 ett tag, köpt från tyskland för ca. 5500kr.
Inte så tokigt faktiskt, "trevligt" ljud. Lätt avrullad i diskanten för att inte bli för ljust. Alltså inte direkt jättebra prestanda.

Det är dock rätt kul att sitta och kika in genom gallret på rören. :)
Redaktör på Faktiskt.io

Användarvisningsbild
Wader

Inläggav Wader » 2007-12-25 12:57

Jo av det jag har hört av aw250 så levererar det gott. Men det verkar vara problem med kvaliten på vissa steg men det kanske är begränsat till dom tidigare stegen.

Om jag har förstått rätt så är det EC AW250R som man ska köpa om man nu ska ha något.

Ett annat problem verkar ju vara att få tag på ett begagnat också. Har kollat runt lite men inget till salu vad jag kan se.

Återgå till Köpråd