Mr guitarr
MBR
Lech
Moderator: Redaktörer
Den lille Australienska gurun HANK MARVIN inte att förgömmas.
Mr guitarr
MBR
Lech Very Happy Very Happy Very Happy
När det gäller Mark Knopfler, läste jag om honom att hans idol var Hank B Marvin i the Shadows. Inte någon dålig gitarrist det heller.
Har föresten släppt en skiva nyligen.
Jeff Beck tycker jag är en härlig livegitarrist. Har följt honom sedan tidigt 70-tal. Maken till att improvisera på teman, med en elgitarr, har jag inte hört hittills. Länk
Verdad: Detta är helt makalöst bra.Snacka om tight. Jag har för övrigt hela Morgans
TRUM video. Han gjorde ju ett sådant program med utbildningsradion.
Flera mycket bra låtar på den videon. Har ytterliggare någon video med Morgan som heter "A magic night" eller nåt sånt. Där man klippt ihop lite spelningar under åren. Denna video är nog bland det häftigaste jag sett av en trummis. Morgan ligger, tycker jag, i en egen divison.
Ja Morgan är ju duktig tydligen, men gitarristen är ju mycket tråkig! Helt enkelt för enformig. Jag har mycket svårt för denna typ av låtar riffvariation! Det svänger för lite helt enkelt! Liknar Dream theaters sämsta skivor!
Att jämföra DREAM THEATER med MESHUGGA då har man inte hört någon av dom.
Men nu var det ju gitarrister det skulle handla om.
paco De Lucia, John Mclaughlin, Aldo Miola. Har gjort några plattor tillsammans spansk flamenco .
Deras live platta måste man bara ha
Noterbart är att åtminstone en "CD"-utgåva (vet ej hur många det finns) är HDCD. Den kommer alltså (antagligen) att låta bättre än motsvarande CD-utgåva i en HDCD-kapabel spelare, men (likaledes antagligen) sämre än CD-utgåvan i en vanlig CD-spelare.snickarn skrev:Är det någon skillnad på samtliga skivor av"Friday night in San Fransisco" . Jag tänker främst på dynamiken och komprimeringen på cd
Hej Verdad !
Är det någon skillnad på samtliga skivor av"Friday night in San Fransisco" . Jag tänker främst på dynamiken och komprimeringen på cd
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster