check this out! 4 year old drummer!

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
verdad

check this out! 4 year old drummer!

Inläggav verdad » 2007-12-26 21:59

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-12-27 08:14

Verkar vara ett bra ämne. :)
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2007-12-27 12:56

Ännu en helt otrolig video.. 8O

Är ju bara för skönt att se honom gå loss på skinnen.. han verkar gilla det ordentligt.

Fucking amaaaazing! :)

Men ser han inte något äldre ut än 4? Jag tror det är en bluff.. han är säkert fem å't halvt eller nåt sånt. ;)

/Peter

BengtO

Inläggav BengtO » 2007-12-27 13:17

Lägger väl ner det och börjar lira nåt online-spel när han är 7 tyvärr.. :cry:

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2007-12-27 13:29

Han verkar ha förnuftiga föräldrar som satte på honom hörselskydd. Hoppas han hade proppar på scenen.

Naturbegåvning! Plus rätt uppmuntran, kan man tro. Han verkade ju ha kul också.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2007-12-28 04:54

Fascinerande o se hur han håller och slår med trumpinnarna, naturligt och avslappnat... ...som om han inte gjort något annat i livet... :wink:
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Vigor

Inläggav Vigor » 2008-01-03 03:20

Men äggkartongerna på väggen... När skal (hihi) det där dåliga skämtet få ett slut?
Jobbar som musikproducent och driver inspelningsstudion Vicsound i Solna

Användarvisningsbild
verdad

Inläggav verdad » 2008-01-03 18:47

Vigor skrev:
Men äggkartongerna på väggen... När skal (hihi) det där dåliga skämtet få ett slut?

Vet ju inte om du vigor är musiker eller har spelat i någon grupp någon gång. En sak är helt klart säkert, och det är att äggkartonger är mycket bra i dämpningsyfte.
När jag en gång i tiden, i början på tonåren började spela elektrifierat i grupp, så blev man ofta hänvisad till en källarbunker. Detta på grund av att det inte fanns någon annanstans att repa, (hemma i källaren hos någon funkade oftast inte så bra p.ga föräldrars tjatande om hög volym) men även kostnadsmässigt då man i tonåren inte har så mycket ekonomi så blev det oftast hänvisning till någon källarbunker eftersom det oftast var en symbolisk kostnad i hyra. Men att ha både trummor, bas gitarr synt och sång i en betongbunker är inte speciellt det optimala ljudmässigt.
Speciellt inte då man i sin ungdom ville "dra på lite på marshallstackarna"
Då kan jag säga är det en väldigt stor hjälp att just använda äggkartonger som dämpning och lite mattor på golven. Detta hjälper enormt är min uppfattning och dessutom så fick man tag på äggkartonger "gratis". Så garanterat: detta är inget dåligt skämt.
Är fullständigt övertygad om att bara i Sverige finns det fullt av replokaler som även idag anammar äggkartonger. Skulle heller inte förvåna mig ett dugg om det finns flera här på forumet som spelar/spelade som varit med om detta "replokalssyndrom".

När vi gick ut skolan och fick arbeten så bättrade vi naturligtvis på standarden vartefter det fanns ekonomi för att dämpa på ett annat sätt.

Hoppas detta kan ge en indikation på varför många använder just äggkartong.
P.s förmodligen har du inte repat med ett pop/rock band i en källarlokal utan dämpning, för om du hade det hade du inte uttryckt dig på detta negativa sätt om äggkartonger :wink:

Återgå till Musikstugan