Vad tror ni !!
Moderator: Redaktörer
ronnyx skrev:Jag har bytt ut min CD spelare mot en Squeezebox som jag tänkte koppla till en Linn Numerik Dac. Kabeln måste vara koaxial digital med BNC i en ända och RCA i den andra. En sådan kabel finns att köpa på Dustin hame för 45 kr men det finns även andra fabrikat tex Supra trico eller Marcus Cable men dessa är avsevärt dyrare ca 450 kr. Nu undrar jag om någon kan ge ett gott råd hur mycket man ska betala för en sådan kabel d v s är det värt att slanta upp lite mer pengar för denna kabel ?? Ett annat alternativ är att köpa en adapter men jag är lite tveksam
Vad tror ni !!
ronnyx skrev:Det blev en koaxial BNC - RCA adapter 45 kr. Den satt som en handske och ska ha mycket lite förluster i signalvägarna.
paa skrev:ronnyx skrev:Det blev en koaxial BNC - RCA adapter 45 kr. Den satt som en handske och ska ha mycket lite förluster i signalvägarna.
Om du växlar mellan analogsignalen från SB:n och den separata D/A:n hör du någon skillnad, och vilken låter bäst?
En vanlig CD-spelare som spelar en skiva med repor i, så många att felkorrigeringen inte skulle hjälpa. Vid rippning skulle skivan läsas så många gånger att den skulle ge en perfekt kopia... Tycker bara att det finns så många hifi-produkter som har lösningar på problem som inte finns...niklas skrev:rqu skrev:Vilken vanlig eller ovanlig CD-spelare skulle kunna ge en bättre signal?
Vilken CD-spelare ger en sämre signal?
OK, i normala fall borde en CD-spelare och en Squeezebox låta lika bra, men i Squeezeboxens fall vet man att det blivit perfekt avläst, det vet man inte med CD-spelaren. Jag tror inte att man märker någon större skillnad heller, men det är alltid trevligt att veta att skivan är så bra avspelad som det går.niklas skrev:Om man har en väldigt repig skiva kan man rippa en perfekt kopia och bränna ut den. Fast jag trodde du menade en helt vanlig skiva, en utan repor alltså. Annars blir det en ganska konstig jämförelse.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster