Moderator: Redaktörer
patrikf skrev:Det har sedan, i sammanhanget, urminnes tider debatterats om kablars inverkan i stereoanläggningar.
En vanlig missuppfattning verkar vara att skillnaden mellan sk. skeptiker och anhängare skulle handla om lyhördhet eller "öppenhet" för intryck.
Kabeltillverkaren Jorma, och forummoderatorn Bernt Johansson påstår sig tex vara omvända skeptiker som har upptäckt något de tvivlade på innan.
En skeptiker är enligt detta synsätt en person förnekar, eller inte har upptäckt sina sinnens fulla potential.
Enligt min definition kan en skeptiker mycket väl "uppgradera" sin anläggning med kablar. Det vill säga att man inte förnekar att tex kablar kan ge skillnad i upplevelse, men är medveten om sinnenas, och sin egen ofullkomlighet. Enligt mitt synsätt handlar skepticismen om varför jag upplever det jag gör.
En "skeptiker" som är det för att han inte tror det går att höra skillnader mellan kablar är en vilande , ej omvänd "anhängare"...
Flint skrev:Originaltrohet är enligt mig inte nödvändigt. Jag vill gilla det jag hör. Det är allt.
matson skrev:patrikf skrev:En vanlig missuppfattning verkar vara att skillnaden mellan sk. skeptiker och anhängare skulle
handla om lyhördhet eller "öppenhet" för intryck. Kabeltillverkaren Jorma, och forummoderatorn
Bernt Johansson påstår sig tex vara omvända skeptiker som har upptäckt något de tvivlade på
innan. En skeptiker är enligt detta synsätt en person som förnekar, eller inte har upptäckt sina
sinnens fulla potential.
Nattlorden skrev:A* - det där är jag inte helt övertygad om. De absolut flesta jag träffat
som pratat sig varma över kablar är vanliga entusiaster.
Harryup skrev:Om dom låter lika så går det inte att skilja kablar åt vid blindtest.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster