Var hemma hos AVR 7000 när han testade sina nya basmoduler med just detta band. Han spelade så starkt att jag tappade färgseendet

Moderator: Redaktörer
bibl skrev:Sisters of Mercy / Tempel of Love finns med på samlingsplattan Some girls wander by mistake (Låten gavs även ut som maxi singel på vinyl. Om du kan hitta den så har du fått tag på en något riktigt trevlig till skivtallriken samma förlängda version som på samlingsplattan)
Svante skrev:http://user.faktiskt.io/svante/rtsect/rtsect.exe
Den spelar in från ljudkortet, och så ser man spektrum i realtid. Det är ganska bra att göra så, för då får man en direkt koppling mellan ljudet man hör och dess spektrum.
Nackdelen, om man kör med mikrofon och högtalare, är att om den kedjan tar bort basen så ser man den inte. Då kan man göra en loopback på ljudkortet i stället.
Det finns ljudeditorer som visar spektrum också, har inte fd cooledit vad den nu heter nu en spektrumvisning?
torbod skrev:Den skiva jag tänker på heter "Poems of Thunder", skivan finns förresten för 49:- på CDON. Skivan är ganska ojämn tycker jag, det är massor av kinesisk traditionell percussion från olika provinser (inte så kul), men första spåret "Poem of Chinese Drum" gör den väl värd sitt pris.
zvenzzon skrev:Tips på inställningar i rtsect för att både få snabb uppdatering och hög frekvensupplösning i basområdet? Har provat lite men får inte riktigt till det.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster