Moderator: Redaktörer
n0p skrev:
Kan det rimligtvis finnas ngn fördel med den tekniken för hemmabruk?
Britt-Gunnar skrev:tittar man i hifiklubbens översta skickt hittar man ju denna som bygger på samma princip http://www.hifiklubben.se/produkter/hoe ... talare.htm
BengtO skrev:Fynda hade nåt liknande för 195 kronor paret förut, lät faktiskt helt okej. Gick att vinkla oxå då den va delad på mitten. Gick betydligt lägre än 150Hz oxå.
Kaffekoppen skrev:Låter sig inte göras när öronen bestämt sig för att någon står och sjunger 3:e stämman i skamvrån nere vid basmodulen
Rain skrev:Kaffekoppen skrev:
Jag ser det mer som ett designprojekt iallafall.
Är inte alla högtalare designprojekt mer eller mindre? Tror det här systemet är väldigt kapabelt sett till prislappen under 8000 kr. för ett 5.1 system med 250W aktiv sub är rätt billigt.
Max_Headroom skrev:Rain skrev:Kaffekoppen skrev:
Är inte alla högtalare designprojekt mer eller mindre?
Nej, den del högtalare är konstruerade "bakvägen". Man har utgått ifrån önskade egenskaper, och sedan har högtalaren tvingats få den form och funktion som behövs för att uppnå det man ville ha från början.
Rain skrev:Max_Headroom skrev:Rain skrev:Kaffekoppen skrev:
Är inte alla högtalare designprojekt mer eller mindre?
Nej, den del högtalare är konstruerade "bakvägen". Man har utgått ifrån önskade egenskaper, och sedan har högtalaren tvingats få den form och funktion som behövs för att uppnå det man ville ha från början.
Njae design är inte bara utseende
Från wikipedia
"Design kan i bredare mening betraktas som en skapandeprocess som omfattar alla stadier från problemformulering till lösning."
"A design process may include a series of steps followed by designers. ....
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster