Här tror man att man har hittat nån okänd obskyr högtalarfabrikant och lyft fram denne i ljuset, och så visar det sig, naturligtvis, att flera här känner snubben. Så är det här på faktiskt!

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Jag valde medvetet bilden utan de... apfula .... dämppanelerna
JTarnstrom skrev:Kaffekoppen skrev:Jag valde medvetet bilden utan de... apfula .... dämppanelerna
Finishen på dämppanelerna var kanske inte i klass med själva högtalaren men konceptuellt tycker jag faktiskt inte idén ser så tokig ut. "IKEA"-färgerna på panelerna skulle förmodligen funka bättre med en lackad låda i matchande färg. Formmässigt tycker jag panelerna funkar.
Tärnström
OlA-68 skrev:vid den tiden hade jag nog lite bråttom
Nä, det såg ju ut som någon billig discohögtalare - och lät tydligen så också!mapem skrev:Det var ju ingen nådig recension av Shahinians högtalare i Stereophile och mätningarna såg verkligen inte kul ut heller.
Låter som att inte JA gillar "sameness".John Atkinson skrev:The object of stereo playback is not, in my opinion, to produce the imaging you would hear in the concert hall, but only to do so if that is what is contained in the recording. If that pleasant blurring of spatial detail occurs on every recording, no matter how it was recorded and no matter how you like it, it is a distortion.
OlA-68 skrev:glöm inte att ladda mp3-spelaren med vår lilla planet med bob hund ...
superlåt att flyga till
Wideglide skrev:OlA-68 skrev:glöm inte att ladda mp3-spelaren med vår lilla planet med bob hund ...
superlåt att flyga till
Eller det franska orginalet. Vet ej vad artisten/gruppen heter men det kan OlA svara på...
petersteindl skrev:Va bra att det fanns nåra tester på burkarna. Med flit nämnde jag inte hur Shahinians högtalare lät.
I mitt tycke håller jag med skribenterna. Dock är jag ju jävig eftersom jag gör egna högtalare.
Ingvar valde också att inte kommentera ljudet. Vi båda gillar ju snubben och vi önskar nog båda att dom lät bättre. Som det nu är vill man egentligen inte förknippa dom med Carlssonljudet. Jag tror nog att även Ingvar kan skriva under detta mitt påstående
IngOehman skrev:... aldrig skriva ett enda negativt ord om hur någon "konkurrenthögtalare" låter, men däremot kan jag skriva positiva saker...
Greensleeves skrev:IngOehman skrev:... aldrig skriva ett enda negativt ord om hur någon "konkurrenthögtalare" låter, men däremot kan jag skriva positiva saker...
En nobel och beundransvärd hållning.
Kaffekoppen skrev:IÖs hållning har enkom att göra med att det inte är trovärdigt att klanka ner på konkurrenter.
Att däremot berömma någon är ju fritt att göra utan att man kan ifrågasätta motiven för uttalandet.
80-talet skrev:Greensleeves skrev:IngOehman skrev:... aldrig skriva ett enda negativt ord om hur någon "konkurrenthögtalare" låter, men däremot kan jag skriva positiva saker...
En nobel och beundransvärd hållning.
en i grunden sund hållning men det bidrar kanske inte till att någon kunskapsspridning eller bättre vetande!? eller gäller detta bara högtalare, för IÖ då, eftersom han i vart fall verkar inom området eller gäller det andra här också? tycker mig se att det diskuteras för och nackdelar med alla tekniska lösningar och folk här räds inte att såga överprissatta eller dåligt konstruerade prylar så för alla utom möjligtvis IÖ på grund av sin inblandning i branschen och för att han känner killen ifråga så känns detta gå stick i stäv med den vanliga inställningen på forumet?!
Kaffekoppen skrev:IÖs hållning har enkom att göra med att det inte är trovärdigt att klanka ner på konkurrenter.
Att däremot berömma någon är ju fritt att göra utan att man kan ifrågasätta motiven för uttalandet.
Så jag håller inte med dig
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst