Moderator: Redaktörer
tvett skrev:m_persson79: Yikes, det var nåt som inte ens slog mig. Var fullt övertygad att man vill kunna byta ut kabeln pga slitage eller längdanpassning. Något som man gärna skulle vilja kunna göra på "alla" hörlurar"
Greensleeves skrev:Vad gäller Sennheiser, verkar åtminstone följande modeller i fimans HD-serie ha utbytbar kabel: 215, 465, 485, 515 (osäker, två olika uppgifter), 555, 595, 600 och 650.
Hos det ovannämnda märket Goldring finns DR-serien med modellerna 50, 100 resp 150 som alla har utbytbar kabel. Vidare finns entusiastluren NS1000, vilken givetvis är utrustad med ett snöre som går att skifta.
cy_berg skrev:... Jag hade ett par HD490 för ngra år sedan som jag tyckte lät helt OK och dessa hade utbytbar kabel (mini-telejack). Problemet var att det blev kabelbrott inuti lurarna innan jag ens behövde tänka på att byta den långa kabeln...
PekkaJohansson skrev:Jag köpte en reservkabel till mina AKG K271S till billigt pris. Den tänkte jag en vacker dag kapa, löda på en ny miniplugg (i cd-spelaränden, alltså) och använda för mobilt bruk, då originalsladden ofta känns för lång.
Med vänlig hälsning
Pekka
razor skrev:PekkaJohansson skrev:Jag köpte en reservkabel till mina AKG K271S till billigt pris. Den tänkte jag en vacker dag kapa, löda på en ny miniplugg (i cd-spelaränden, alltså) och använda för mobilt bruk, då originalsladden ofta känns för lång.
Med vänlig hälsning
Pekka
Var hittar man en sån reservkabel?
Alexi skrev:Vad jag vet så har alla Philips dyrare lurar utbytbar kontakt med 3,5mm i båda ändar så lätt att hitta kabel i dom flesta butiker.
Alexi skrev:Vad jag vet så har alla Philips dyrare lurar utbytbar kontakt med 3,5mm i båda ändar så lätt att hitta kabel i dom flesta butiker.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 10 gäster