Moderator: Redaktörer
manger skrev:Hade exakt samma fundering en gång i tiden. Valde med skärm.
Dels för att det inte var så stor prisskillnad (tyckte jag), dels för att om kablarna skulle komma för nära någon av alla de andra nät/signal/antenn-kablarna bakom anläggningen så skulle i alla fall de inte störa eller störas....
rhenrics skrev:måste inte skärmen kopplas till jord för att fungera, sen är de väl så att det skärmen skyddar från elektromagnetiska störningar utifrån, inte dito innefrån kabeln? Det är iaf vad jag minns från TET:en på kth. Om elektromagnetiska vågor kunde komma innanför skärmen så skulle fältstyrkan i centrum bli oändlig.
ronnyx skrev:Manger: Har du jämfört Ply med andra kablar och kör du dubbelt eller single wire ? Jag undrar lite om det kan vara en bra idé att biwira med två uppsättningar eller om man inte har så mycket att vinna.
Kaffekoppen skrev:Jag är rätt tveksam till att skruva på kontakter, det är alltid att föredra dem lödade i ett längre tidsperspektiv.
ronnyx skrev:manger du skrev att du hade 2x 3m supra 3,4s liggandes i förrådet. Det är väl inte så att du vill bli av med dessa till en inte för dyr peng ? Det skulle vara roligt att pröva supra kabeln.
Kossart skrev:Jag har ca 65 meter med Supras skärmade högtalarkabel till 21 st dimbara spotlight i taket i mitt poolrum.
Anledningen till valet av denna kabel är att med dessa dimbara trafos, så får man inte använda längre kabel än 2 meter, för då störs det mesta av all radiotrafik ut. Detta står noggrannt poängterat i manualen till dessa trafos!
Jag har ni efter 4 års användande inte märk några som helst problem med vare sig radio, trådlösa telefoner, gsm eller mitt trådlösa närverk.
Så jag vågar påstå att man slipper störningar med Supras skärmade kabel.
Mikael
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster