Moderator: Redaktörer
BengtO skrev:Jag tror iallafall inte du ska "bara" tänka att fler är bättre. Tror t.ex inte att 4 tokbilliga Eltax-subbar från Netonnet är bättre än en Infinity Kappa fast de kostar lika mycket..
meanmachine skrev: Har fårr för mig i enfald att det funderar bättre med två. Kan dock tekniskiskt inte helt utröna varför så undrar lite.
Kaffekoppen skrev:Du borde köpa/bygga passiva subbar och nyttja något av dina slutsteg tillssammans med ett elektroniskt delningsfilter
Moment-23 skrev:Kaffekoppen skrev:Du borde köpa/bygga passiva subbar och nyttja något av dina slutsteg tillssammans med ett elektroniskt delningsfilter
Jag har hört flera som tycker likadant; att passiv sub är bättre än aktiv. Varför anses det vara så?
Om jag ska gissa själv så gissar jag att man har större flexibilitet vid val av slutsteg samt att delningsfiltret i en hemmabioreciever oftast är bättre än det i en aktiv subb för vettiga pengar.
Stämmer detta?
Moment-23 skrev:Kaffekoppen skrev:Du borde köpa/bygga passiva subbar och nyttja något av dina slutsteg tillssammans med ett elektroniskt delningsfilter
Jag har hört flera som tycker likadant; att passiv sub är bättre än aktiv. Varför anses det vara så?
Om jag ska gissa själv så gissar jag att man har större flexibilitet vid val av slutsteg samt att delningsfiltret i en hemmabioreciever oftast är bättre än det i en aktiv subb för vettiga pengar.
Stämmer detta?
Kaffekoppen skrev:Om jag säger att just till bio så är kvaliteten på basmodulerna väldigt viktiga?
Sedan säger du att du tror att många underskattar möjligheterna* som 4 basmoduler ger. vilka belägg har du för det? Där delar inte jag alls din åsikt faktiskt.
Det skulle ju vara intressant att veta hur du kommer fram till din slutsats, självklart. Varför tror du att de gör det?Merkurius skrev:Jag har inget större belägg för det, måste jag ha det? Jag tror dock många läser här tror att det ske underverk med akustiken bara för att man pyttsar in två basmoduler till![]()
Kaffekoppen skrev: Det skulle ju vara intressant att veta hur du kommer fram till din slutsats, självklart. Varför tror du att de gör det?
Kaffekoppen skrev:Stämmer inte de modelleringar som gjorts för effekterna av basmoduler anser du?
Tror du att man väljer fyra basmoduler av fler skäl än just för hanteringen av akusika spörsmål?
steveo1234 skrev:Läs White Papers på www.harman.com. O´Toole (stavningen rätt?) argumenterar för att två basar är betydligt bättre än en och att fyra basar har en liten fördel jämfört med 2. Därefter blir det inte bättre.
Merkurius skrev:Kaffekoppen skrev: Det skulle ju vara intressant att veta hur du kommer fram till din slutsats, självklart. Varför tror du att de gör det?
Som sagt, utifrån mitt testande av bs60. Jag trodde skillnaden skulle vara större men det var den inte. Därför kan jag tänka mig att fler personer kommer uppleva/har upplevt att skillnaden inte är så stor när man går från två till fyra. Jag har ju dock läst motsatsen så det ska bli spännande att testa fyra basmoduler.
Kaffekoppen skrev:steveo1234 skrev:Läs White Papers på www.harman.com. O´Toole (stavningen rätt?) argumenterar för att två basar är betydligt bättre än en och att fyra basar har en liten fördel jämfört med 2. Därefter blir det inte bättre.
Han adresserar väl bara antalet punktkällor och tar inte hänsyn till andra aspekter? Dessutom är det väl ingen slutsats som han är enig med alla om, det finns väl andra som förespråkar minst 4 basmoduler..
Kaffekoppen skrev:Över fyra basmoduler så måste man verkligen ha träffat rätt tjej för att inte vara singel
Två basmoduler är dubbelt så så bra som en
Fyra basmoduler är 50% bättre än två
Mer än fyra basmoduler och man är garanterat singel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster