alj skrev:Yepp, testade med en cd spelare tidigare och det var somså att när volymen är låg, så blir det inget ljud i vänster högtalarna.
Det är volymkontrollens läge som avgör, men jag tycker endå att när man har volymkontrollen högt så är det mer ljud i höger högtalarna.
Ehh... Om du med "när volymen är låg" menar att ljudstyrkan i rummet är låg, så förstår jag inte vad du menar ovan.
Om du med "när volymen är låg" menar när "volymratten är nervriden lågt" så är det volympotten som är dåligt synkad (mekaniskt mellan vänster och höger pot). Det är lite lurigt att felsöka sånt här, dock, eftersom den andra typen av fel (glapp) kommer lite som det vill (av de andra inläggen att döma verkar det dessutom vara ett vanligt fel på den här modellen).
Om det är potten är lösningen ny volympot, eller helt enkelt en dämpsats på ingången så att du får vrida upp volymen lite mer.
Det här är en typ av fel som man hör vad det är, men är väldigt svår att beskriva säkert för någon annan.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.