Förstärkaralternativ för effektmissbrukare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
frilins

Inläggav frilins » 2008-01-15 19:18

Kaffekoppen skrev:Du missuppfattar mig.

Att bedömma högtalare med utgångspunkt från en butikslyssning tycker inte jag mig kunna göra i de flesta fall.

Min poäng är att jag tror det uttalas både positivt och negativt alltför vidlyftigt efter sådanna lyssningar.

Det finns inget att missuppfatta, vi har bara olika åsikter.

Om jag med mina egna öron bildat mig en uppfattning så ändrar jag inte den uppfattningen hur som helst och absolut inte pga en massa "tjatande" om att jag har fel.
Jag bildar nämligen min uppfattning efter det jag hör och inte efter att någon påstår att jag hört fel.

Eller saker som att dom skulle vara placerade si eller så, eller att rummet skulle sett ut si eller så, eller ännu värre "jag kan se på mätkurvan att dom kan spela si eller så djupt i basen.
Hör jag ingen bas i högtalare A men däremot en djup sådan i högtalare B, med samma musik och i övrigt samma elektronik, anser jag att basen fattas i högtalare A.

Inte blir jag övertygad av att någon då säger att "om du bygger om rummet blir det bra".

Alla högtalarna i butiken står "illa" och lider av samma problem.

Det blir nog till att acceptera att vi är av olika åsikt.
Och det borde väl vara ok eller?
Mvh
Per
"Lyssnar till allt men blir knottrig av Blues."

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2008-01-15 19:19

frilins skrev:Ni får med glädje ha fastnat för Ino bara jag får göra det jag vill.
Och inte behöver dras in i dessa diskussioner varje gång jag skriver något...

Den diskussionen började väl i och med att du tyckte att JonS skulle satsa på ett par bra högtalare i stället för ino i56+pZ4?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
frilins

Inläggav frilins » 2008-01-15 19:20

Kaffekoppen skrev:Det var nog du själv som gjorde det den här gången ;)

Nej inte alls, som jag redan påpekat visste jag inte ens vilka högtalare han som inledde tråden hade angett men ni Ino vänner var snabba att hugga men det biter illa på mig... :D
Mvh
Per

Användarvisningsbild
frilins

Inläggav frilins » 2008-01-15 19:21

paa skrev:
frilins skrev:Ni får med glädje ha fastnat för Ino bara jag får göra det jag vill.
Och inte behöver dras in i dessa diskussioner varje gång jag skriver något...

Den diskussionen började väl i och med att du tyckte att JonS skulle satsa på ett par bra högtalare i stället för ino i56+pZ4?

Det var då märkligt vad folk läser dåligt innantill!!!

OK JonS, satsa på ett par bra högtalare i stället för ino i56+pZ4! :roll:
Jag har aldrig hört dom men bra kan dom då inte vara eftersom det krävs så mycket övertygande...

Fortsätt gärna, det finns säkert dom som lyssnar. :?
Mvh
Per

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-01-15 20:56

frilins skrev:
Kaffekoppen skrev:Det var nog du själv som gjorde det den här gången ;)

Nej inte alls, som jag redan påpekat visste jag inte ens vilka högtalare han som inledde tråden hade angett men ni Ino vänner var snabba att hugga men det biter illa på mig... :D

Nä, jag tänkte mer på ditt provokativa inlägg efter ;) :D

Jag tycker om massa högtalare men skall du prompt placera mig i en fålla får det bli tupperwarehögtalarna Dynaudio ;)

Användarvisningsbild
staffanw

Inläggav staffanw » 2008-01-16 00:01

frilins skrev:Varför inte 2 st. Behringer A 500 bryggkopplade så får du ut 500 watt per steg i 8 Ohm.

Pris endast 2230:-/st på Hifikit.

Har inte själv lyssnat på dom men det sägs här på forumet att dom ska vara väldigt bra!

Lägg sedan till försteget Pre TwentyFive:
http://www.holographicaudio.com/preamp.html
c:a 4000:-

Kanske hellre lägga pengarna på ett par bra högtalare...

Frilins första inlägg i denna tråd är egentligen mycket intressant då han först ganska raljerande tycker att Jon_s ska "hellre lägga pengarna på ett par bra högtalare..." d.v.s. sågar de som Jon_s funderar på som råkar komma från INO, att han sen försöker påstå att han inte visste vilka högtalare han sågade gör väl saken bara värre.

I inlägget görs också något som han senare i tråden också i raljerande ton helt fördömmer d.v.s. rekommenderar på hörsägen.

frilins skrev:Jag hoppas alla som kommenterar högtalare och utrustning verkligen har lyssnat själv och inte kommenterar på hörsägen.

sen kommer i ett senare inlägg:
frilins skrev:
Om jag nu händelsevis har lyssnat på t.ex. PIP och inte blivit lika imponerad som somliga här, har jag då kastat mig in i ert forum och börjat hacka på era val och åsikter och sagt att dom är skit...
Nej inte alls!

men titta bara på Frilins inlägg i söndags i en tråd i "Wänner af Ino" angående IÖ's inblandning i B&W burkar, en tråd som sovit sedan augusti och där frilins inlägg börjar helt omotiverat med: "vill inte alls "ge mig på dig" som somliga tror här":
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=485290#485267

Tagga ner lite och inta en lite ödmjukare attityd så ska det säkert bli kul för dig också och att någon kanske tar det du skriver på allvar :?

Föregående

Återgå till Köpråd