Hjälp av eget bygge av högtalare!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-01-16 21:56

Tyvärr inte, varje element kräver en låda anpassad för det.

Keba

Inläggav Keba » 2008-01-16 22:33

Hej kotten
Vad är det för grejor du har att spela på nu? Har du reciever med subutgång? Isf kanske basmodul inte är så dumt ändå. De har väldigt högt Qts de där 10-tummarna, men om man seriekopplar dem (mot varandra i samma låda) så skjunker Qts och det går att använda en mindre låda, kanske i storleksordningen 40 liter eller så. Om du driver den med en reciever så behöver du ju inte ens några filter i första bygget. Kanske kan vara nåt om du redan har ett par småhögtalare?

Användarvisningsbild
kotten_89

Inläggav kotten_89 » 2008-01-17 13:29

Keba skrev:Hej kotten
Vad är det för grejor du har att spela på nu? Har du reciever med subutgång? Isf kanske basmodul inte är så dumt ändå. De har väldigt högt Qts de där 10-tummarna, men om man seriekopplar dem (mot varandra i samma låda) så skjunker Qts och det går att använda en mindre låda, kanske i storleksordningen 40 liter eller så. Om du driver den med en reciever så behöver du ju inte ens några filter i första bygget. Kanske kan vara nåt om du redan har ett par småhögtalare?

jag har bara en två vägs förstärkare utan sub utgång så spelar jag på ett par pioneer cs-787. så tyvärr sket väl sig det förlslaget då annars hade det ju vatt en annan ide!

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2008-01-17 16:12

För runt 1000kr får du denna

http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=65

Färdigt med låda filter och allt. Sen bygger du bara basmoduler av dina 10or å på så vis får du bra bas också. Detta låter avsevärt mkt bättre än den du länkade till från ljudia :)
Jag spelar på ett par konservburkar och en biggpackburk

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Föregående

Återgå till DIY-forum