Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
avr7000 skrev:"hur som helst" är nog en överdrift...
Hur har du placerat dem?
-distortion- skrev:Om de inte är renoverade så bör det vägas in i betyget att diskanterna troligen gjorde sitt redan nån gång på 80-talet.
subsand skrev:Upplever OD11 som ganska riktade.
Är hänga på vägg uteslutet? Kanske lättare att få till placering då.
Upplever OD11 som ganska riktade.
doch så kanske det går att placera dom på hurtschen och på fönsterbrädet
subsand skrev:Har själv funderat på att lägga in mina i köksskåpen. Men det blev lite för meckigt och för många hål att borra.
Kanske funkar på hyllan över micron?
Ragnwald skrev:Jag skulle prova att fästa dem i taket intill vägg.
Då spelar de fritt från alla kala reflekterande ytor som fördärvar ljudet.
Har du en takhöjd på 2,30m ungefär, så blir det nog bra.
Intressant ide måste jag säga.. problemet är bara att taket är av någon form av betong och dessutom bor jag i hyresrätt. Fult möjligt att utföra men ett jäkla jobb att monter och demontera samt laga hålen vid flytt.
schmutziger skrev:De växer väldeliga om de placeras korrekt och inte inklämt och trångt som på bilderna i denna tråd.
Tycker att de ibland är "bättre" än oa-116, speciellt till gles musik såsom visor, singer/songwriter. Bara det inte är för mycket bas/mansröster, där de kommer tillkorta mot sin storebror.
(de målar upp en "luftigare" ljudbild)
Så se till att testa dessa små guldklimpar upptryckta mot en tom betongvägg utan någon tv eller bokhylla emellan innan ni dömer ut dem.
meanmachine skrev:schmutziger skrev:De växer väldeliga om de placeras korrekt och inte inklämt och trångt som på bilderna i denna tråd.
Tycker att de ibland är "bättre" än oa-116, speciellt till gles musik såsom visor, singer/songwriter. Bara det inte är för mycket bas/mansröster, där de kommer tillkorta mot sin storebror.
(de målar upp en "luftigare" ljudbild)
Så se till att testa dessa små guldklimpar upptryckta mot en tom betongvägg utan någon tv eller bokhylla emellan innan ni dömer ut dem.
Som sagt jag byter bort min mot vettigt alternativ. De passar inte alla!
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster