Nån som kan berätta lite om denna pickup? Vad var ordinarie pris, vad är ett ok begagnatpris?
Reservnål kan vara AT, har jag förstått. Hur bra låter den då..?
Moderator: Redaktörer
mapem skrev:Linns allra billigaste instegs-pickup. Tillverkad av Audio-Tecnica. Möjligen identisk med AT-95E, eller om det nu är K9 som är det. AT-95 brukar anses vara en mycket prisvärd pickup. En nål från denna till en K5 är nog helt okej om den passar.
phloam skrev:Ok! Det skulle vara som "följa med på köpet"-grej... vad kan den göra för priset där?
Men vad kostade den ungefär som ny..? Är den bättre eller sämre än en Ortofon OM10 t.ex.?
phloam skrev:Aj fan, jag som sitter här med en OM10 och hade hoppats att K5 kanske var lite bättre
Men ok, då gör pickupen inte nån större skillnad prismässigt kan jag tänka mig.
phloam skrev:Aj fan, jag som sitter här med en OM10 och hade hoppats att K5 kanske var lite bättre
Men ok, då gör pickupen inte nån större skillnad prismässigt kan jag tänka mig.
Ragnwald skrev:Att just nålslipningen skulle ge hela karaktären åt en pickup, är något jag fått lära mig sedan jag började läsa på faktiskt.se.
Har du en OM-10 så tycker jag du ska satsa på en OM-30 nål.
De finns att köpa för en tusing och då är du dessutom LTS-säkrad på ljudkällan åtminstone.
Ragnwald skrev:
Att just nålslipningen skulle ge hela karaktären åt en pickup, är något jag fått lära mig sedan jag började läsa på faktiskt.se.
Har du en OM-10 så tycker jag du ska satsa på en OM-30 nål.
De finns att köpa för en tusing och då är du dessutom LTS-säkrad på ljudkällan åtminstone.![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster