Sunfire?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2008-01-25 13:25

i skrev:
meanmachine skrev:Acurus a-250... Best buy enligt mig! :)

Skitsteg! Sälj dom till mig så blir du av med dom.

Ena hifiklubben i Malmö "uppgraderade" dessa åt kunder som önskade... tightare spec på kondingar och uppskruvad klass-A region...
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

akelius

Inläggav akelius » 2008-01-25 13:30

cambridge 840A V.2 är min tips,då får du en mycket bra 2 kanalare och kan köras som rent slusteg när du vill kolla på film.Googla lite så hittar du säkert mycket intresant om det här fina 2 kanalare från cambridge.Europas bästa 2007-2008 enligt EISA.
Lycka till!!

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-01-25 17:11

Lust skrev:
Ragnwald skrev:Bra då är det bara att vänta på Brystone.

Nog måste du hålla med om att klass D har lite högre uppfinningshöjd än Brystons teknik?

Då bör det väl även få utnyttjas kommersiellt i dess livscykel?

Klass D-tekniken är långt ifrån någon nyhet. Den är gammal som gatan, men förmår trots det inte ännu att rendera musikåtergivning med rimlig ursprungstrohet (inte av vad jag hört i varje fall).

Så vari finns den där uppfinningshöjden menar du?

Ett Klass AB-steg är väl så avancerat, mera till och med, och har dessutom klart bättre potential till god ljudkvalitet, men visst ligger det efter Klass D om målet är fokuserat helt på hög verkningsgrad. Är det det viktigaste är Klass D svårslaget. För lågfrekvensbruk (frekvenser under 1000 Hz menar ju då) är Klass D dock rätt invändningsfritt som princip, givet prestanda hos dagens switchtrissor. Vad morgondaen kommer att erbjuda får vi se - kanske kommer Klass D någon gång att bli användbart även för fullregisterbruk med högsta krav.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-01-25 20:05

i skrev:
meanmachine skrev:Acurus a-250... Best buy enligt mig! :)

Skitsteg! Sälj dom till mig så blir du av med dom.

NEj till mig :twisted:
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2008-01-25 20:18

[parentes]
'Outlaw Audio har väl vad det verkar bra monoblock 200W styck som säljs till nypris för 325$/st. Iofs kräver de "fel" spänning och lite svåra att få till Sverige kanske eftersom de säljs över internet i nordamerika endast.
Sen har de ju 5 och 7-kanaliga slutsteg. Men köpvillkoren och spänningen sätter väl som sagt lite käppar i hjulen :(

OT: Undrar vad Outlaw 1050 recievern fick för omdöme i nån äldre MoLT? Nån som vet?
[/parentes]

Föregående

Återgå till Köpråd