guldfisk skrev:Richard:
Du borde ändra trådens rubrik. Det korrekta namnet är Squeezebox Duet.
Rättat och klart!
H. Richard.
Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Britt-Gunnar skrev:jag kommer använda cd-spelare så länge som den finns i handeln för jag gillar att behöva traska bort till bokhyllan när det är dags för ny musik plus att det är roligt och blädra i skiv-häftet
Det kan du väl fortfarande göra även om du sed väljer skiva med fjärren?
Känner en persn som hade samma argument emot Squeeze länge men sedan har hört ljudkvalitén och tänkt på att han inte behöver ändra beteende i övrigt så vill han ha en nu.
mvh/Harry
Almen skrev:Självklart är det bara en tidsfråga innan man har all musik på server. Men det hindrar inte att man kan få levererat ett snyggt häfte med bilder, texter, och annat trevligt - och då i ett format som inte styrs av en CD-skiva, utan där man faktiskt kan läsa vad som står utan fösrtoringsglas!
Jag ser fram emot det.
Moment-23 skrev:Hmm, lite skumt, den nya har sämre specar än den gamla:
Squeezebox:
Signal-to-noise ratio: over 100dB
Total harmonic distortion: less than -93.5dB (0.002%)
Duet:
Signal-to-noise ratio: over 90dB
Total harmonic distortion: less than -88dB (0.002%)
Men man kan även köpa bara fjärren om man redan har en squeezbox.
Jag tror att cd spelare kommer att vara en nischprodukt om 5 år.
Brickman skrev:Jag skall få låna en Squeezebox duo om två veckor då min granne åker till Thailand i sex veckor![]()
Han har precis köpt en Squeezebox duo och jag skall in och lyssna lite på den i kväll och kanske till helgen.
Jag brukar gilla nyheter och förändring men har varit lite motsåndare till Squeezen tidigare. Jag är ju lite av en vinylfreak fortfarande också men det är ju så jäkla bekvämt med en Squeezebox så om den låter bra så kapitulerar jag![]()
Jag har ju lyckats lägga beslag på en Linn Ikemi som är min cdspelare just nu hemma. Den har ersatt min pioneer dvd som cdkälla då jag tyckte att den var för långsam och skramlig. Alltså inte för ljudets skull även om jag rent subjektivt gillar Ikemin bättre. Å andra sidan kan ju det bero på att jag vet vad respektive spelare kostade i nypris![]()
Ikemin blir i alla fall en intressant kombatant mot Duon. Jodå blint och nivåmatchat blir det förstås även om jag inte kan lova att det blir mer vetenskapligt än så
Almen skrev:Nja, inte här på faktiskt.se, va? http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=12661&list=full tycker jag är en ganska sansad tråd.
Inte för att jag vill ta ifrån dig äran av alla informativa och intressanta inlägg du gjort i ämnet, men inte var det så att du var en ensam röst i öknen? Kanske på Euphonia, men...
Koffe skrev:Lite forum arkeologi:
Jag tror att detta var den första SB- tråden på svenska - äran att ha upptäckt denna underbara pryl och dragit in bla mej i detta skall alltså gå till CJNE, The_Man, Mich med fler.
CJNE skrev:Den nya fjärren borde man ju ha ser det ut som.
Nån som vet pris på bara fjärren?
TCM skrev:Tjenare! Long time no see
Squeezebox™ Controller kommer att kosta $299.99 hos SlimDevices. Dom har sagt att den och Squeezebox™ Receiver [$149.99] bara kommer att säljas av dom och några utvalda nätbutiker (om du vill köpa separata enheter och inte Duet).
CJNE skrev:TCM skrev:Tjenare! Long time no see
Squeezebox™ Controller kommer att kosta $299.99 hos SlimDevices. Dom har sagt att den och Squeezebox™ Receiver [$149.99] bara kommer att säljas av dom och några utvalda nätbutiker (om du vill köpa separata enheter och inte Duet).
Jo det var ett tag sedan jag var här eller på WTF, saker dök upp och så... Planerar en comeback snart.
Enbart fjärren känns ju lite dyr (efter frakt och tull) med tanke på att nuvarande lösning ju faktiskt fungerar alldeles utmärkt även om man inte kan se cover art.
Får avvakta lite intryck från de som provat.
Koffe skrev:När man talar om trollen!!!![]()
![]()
Välkommen tillbaka!
Richard skrev:Tja, frågan är ju om ens blueray kommer att se ut som det gör idag. Downloads via mediaspelare är nog framtiden- som Bill Gates sade vid frågan om vilket format som vinner: blueray eller HD-DVD- svaret var ju: Inget, framtiden blir downloads. ( litet OT detta )
H. Richard.
Bamsefar skrev:Förstår inte problemet med detta om albumart och fjärren. Detta finns ju redan om man har t.ex. en PocketPC och kör mot slimserver handheld web-sidan....![]()
![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster