Dual 1225

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Dual 1225

Inläggav Fjonkalicious » 2008-01-31 21:12

Vad jag har förstått så är detta en ganska vanlig spelare. Stod och höll i en sån på loppis men lät den stå eftersom jag sagt till mig själv att det inte skall komma några vinylspelare innanför dörren såvida dom inte är riktigt riktigt bra eller snygg.

Vad är det allmänna utlåtandet och värdet(sitter och kollar antikrundan :D)?

Mvh

Filip

Användarvisningsbild
landa
Redaktör

Inläggav landa » 2008-01-31 21:47

Utan att kunna särskilt mycket om skivspelare så tror jag väl är det väl en helt o.k. skivspelare.

Värdet är nog däremot ganska lågt, har för mig jag såg en på tradera som gick för 4-500 sek.

Användarvisningsbild
Ceder

Inläggav Ceder » 2008-01-31 22:35

Kan inte heller mycket om den, men om du "sagt till mig själv att det inte skall komma några vinylspelare innanför dörren såvida dom inte är riktigt riktigt bra eller snygg" så tycker jag du bör sikta in dig på en Thorens TD-150 :D

En snygg och bra spelare som går att få tag på till vettigt pris, har sett dom i "bra" skick gå från 800 och uppåt (beroende på skick, arm, puppa osv.)

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-01-31 22:44

Jo, visst är det så. Egentligen så tycker jag mest värstingspelarna i riktigt trä och lite andra modeller är feta, så chansen att man ramlar över en sådan är rätt liten. En annan favvis är ju Pro-ject spelare, mer cleant än så blir det inte. Tänkte mest, denna hade jag fått för tvåsiffrigt belopp, men den var svart och så kul var den inte, man samlar ju bara på sig.

Användarvisningsbild
Ceder

Inläggav Ceder » 2008-01-31 23:26

Fjonkalicious skrev:Tänkte mest, denna hade jag fått för tvåsiffrigt belopp, men den var svart och så kul var den inte, man samlar ju bara på sig.

Äh, det är väl kul! (att samla alltså) KÖP när det är så billigt! :wink:

Återgå till Vintage-hifi