Svante skrev:Det är väl så att om det inte sitter nån RCA-sladd i förstärkaren (på utsidan) så är det bara en liten snutt kabel på insidan, och det utgör inte nån hemskt stor assymetri. I det fallet kan man väl kalla kopplingen balanserad med gott samvete.
Precis, kan vara 2-3 cm kabel på insidan. Tror RCA ingången är där som en nödingång, man förordar med bestämdhet att man kör med balanserad signal.
Nagrania> Vi pratar väl förbi varandra antar jag?

Lek med tanken om vi tar bort rca kontakten, det ändra väl inte hur förstärkaren är uppbyggd!? Dvs om den kör balanserat hela vägen. Jag antar att rca ingången sitter där för att man ska slippa köpa de kontaktdon som omvandlar rca- xlr (och som kostar 30 spänn).
Det jag inte fattatade var ditt utalande som var typ: Om man skulle köra med sådana (30kronors adaptrar) skulle förstärkaren vara balanserad men om man sätter dit ett par rca honor extra som ger samma funktion som 30 kronors adaptararna blir konstruktionen helt plötsligt obalanserad. För mig helt obergripligt, du kanske kan förklarar så jag förstår vad du menar för just nu är jag uppe på läktaren helt och hållet.
vh
R*
Class only looks like arrogance from below.