Kraniet skrev:det har snackats en hel del om shiva här på forumet. kanske inte just det element som det pratas om här men ändock.
vad gäller slaglängd osv spelar det ju ingen roll hur mycket slaglängd du har om porten begränsar det hela. har du samtidigt för liten låda kommer det ge kompressioner och dist och återigen blir slaglängden oviktig.
peerless kan du köpa från audiocomponents i holland för mycket lägre pris. kommer inte ihåg just nu men tror priserna därligger på 2/3 av hifikit. http://www.tymphany.com/830847 är väl den som förespråkats.
ska du använda shivan verkar det nästan enklast att stoppa den i en sluten låda ifall du inte vill ha monsterlådor. men då går ju känsligheten ner ännu mer.
sen är skillnaden mellan 84 och 90 db känslighet rätt stor. du får stoppa in 4 gånger mer effekt i shivan för att spela lika kraftigt.
Men shivan kanske är så pass mycket bättre jag vet inte.
Men sen är det klart.. om du vill ha nåt som du kan vara säker på att det fungerar så köper du ett par basmoduler från Ino.. Blir samma peng men garanterat bra (och kanske bättre..)
Men det kanske inte är lika kul
edit: peerless i ca 100 liter avstämd vid 20hz ser ut att fungera rätt bra.
det är en bra skilnad på diy cables shiva och adires shiva det enda som har kommit till på den nya shivan är väl xbl2 tekninken sen kan jag inte förstå varför ni är så kåta på perless tycker den är överreklamerad men du har fortfarande inte svarat på min fråga var har du länkarna till diy cables shiva.