Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:.... varför ange ett pris "omräknat till dagens..." ?
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=5314
JTarnstrom skrev:Låg ett sådant steg ute för en tid sedan för 5000:- men det inkluderade även ett försteg (ett svenskbyggt sådant som tydligen ska vara av god kvalitet. Tror att jag har sett att Nattlorden har haft eller har ett sådant). 7000:- låter saftigt.
Tärnström
JTarnstrom skrev:Låg ett sådant steg ute för en tid sedan för 5000:- men det inkluderade även ett försteg (ett svenskbyggt sådant som tydligen ska vara av god kvalitet. Tror att jag har sett att Nattlorden har haft eller har ett sådant).
Dagens kurs är ju jättelåg... Jag bjöd på ett Acurus-steg för ett par år sedan, killen som sålde ville har väldigt bra betalt eftersom det var ett så välljudande steg, men jag tyckte att det var lite väl dyrt eftersom man fick ett Rotelsteg med ungefär samma effekt för mindre peng, och det är ju välkänt steg som därmed är enklare att kränga på begagnatmarknaden. Utan kartong var det dessutom. Säljaren blev jättearg då jag inte ville fatta att hans pris var skäligt, men sen fick jag ett mail om han sålt det för i stort sett det han ville ha...Morello skrev:"Nypriset för steget omräknat till dagens kurs var ca 20 000-25 000 kr"
Menar han inte omräknat till dagens penningvärde?
rqu skrev:Säljaren blev jättearg då jag inte ville fatta att hans pris var skäligt, men sen fick jag ett mail om han sålt det för i stort sett det han ville ha...
Affald skrev:lite O.T. men jag gillar nog iallafall plasma TV annonserna bäst.
Typ. har kostat 55,000:- för 3 år sedan nu endast 22,000:-![]()
sedan att man köper bättre & nytt med garanti för 20,000:- hamnar tydligen i kölvattnet hos säljaren![]()
Å andra sidan är verkligen inte den sista idioten född ännu...
/JB
Affald skrev:Som om att tiden går bakåt & utvecklingen på teknik grunkor avstannat, he hee.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster