Kaffekoppen skrev:Om han som gjort denna filterlayout är så bra och välkänd i "sina kretsar" borde detväl finnaqs dokumentation och bilder på hur filtret skall monteras.
Varför tycker du det? Finns alla projekt som i övrigt är väldokumenterade med layouter? Tror knappast det, vanligare är väl scheman.
Detta är inget projekt som ligger ute, det har jag fått av honom per mail efter en del kontakt och diskuterande ang de Avalonkloner han bidragit till. Detta är hans egen konstruktion och som jag nu skrivit flera gånger inget som han ville dela med sig av offentligt.
Och jo, han har tidigare skickat en bild på ett halvfärdigt filter, varit i kontakt med honom i veckan och efter sin semester lovade han återkomma med bilder.
Tycker att tråden har varit onödigt lång och avhandlats många problem förutom de verkliga problem och frågeställningar jag haft. Råd och svar ang. frågeställningen som egentligen gäller exakt hur layouten borde se ut är tacksamma i fortsättningen annat kan vi lämna nu.
Är väl egentligen bara att börja lägga ut komponenterna och tejpa istället för att löda. Checka av varje punkt på schemat efter att du lagt dit komponentbenen, sen när du tycker allt ser klart ut tar du en bild och lägger upp. Är ju inte direkt kritiskt hur komponenterna ligger förutom spolarna så det borde gå att få plats. Och kör du med tejp först så går ju ingen sönder.
(är ju betydligt viktigare hur mdf-bitarna hamnar när man limmar ihop en låda, så klarar du det klarar du att lägga ut komponenter till ett filter också! Wink )
Ska börja med detta och se hur det går, med lite feedback borde det till slut bli något liknande ett filter.